Lionel Messi: Gol sulung Inter Miami untuk bintang Argentina mencatat kemenangan ke atas Cruz Azul

 Bintang Argentina, Lionel Messi melengkung dalam sepakan percuma masa kecederaan yang menakjubkan pada penampilan sulungnya di Inter Miami untuk meraih kemenangan 2-1 menentang pasukan Mexico, Cruz Azul.


Messi, 36, menjaringkan gol pada minit keempat masa tambahan ketika pasukan Bola Sepak Liga Utamanya memenangi perlawanan Piala Liga.


Lionel Messi: Gol sulung Inter Miami untuk bintang Argentina mencatat kemenangan ke atas Cruz Azul



Orang ramai berkapasiti 20,000 itu termasuk selebriti seperti pemain bola keranjang LeBron James, legenda tenis Serena Williams dan bintang TV AS Kim Kardashian.


“Kami mahu bermula seperti ini dengan memberikan kemenangan kepada mereka,” kata Messi.


"Kami tahu bahawa adalah sangat penting bagi kami untuk memulakan kejuaraan ini dengan memenangi fesyen. Nasib baik kami dapat melakukannya pada akhirnya, dan saya sangat gembira."


Temui rakan sepasukan baru Messi di Inter Miami

Bom asap dalam warna merah jambu Miami dilepaskan di belakang gawang di Stadium DRV PNK di Fort Lauderdale ketika beberapa peminat berlari ke padang untuk meraikan jaringan Messi, sebelum dipimpin oleh pihak keselamatan.


Ia meneruskan suasana parti yang bermula pada hari Ahad, apabila Messi secara rasmi diumumkan kepada peminat di hadapan penonton kapasiti lain di selatan Florida.


Pemenang Ballon d'Or tujuh kali itu hanya berlatih dengan rakan sepasukannya buat pertama kali pada hari Selasa selepas berpindah ke MLS selepas tamat kontraknya di Paris St-Germain.


Messi menjaringkan 32 gol dalam 75 perlawanan selama dua tahun bersama juara Perancis itu selepas meninggalkan Barcelona, ​​dan menolak tawaran lumayan dari negara lain untuk bermain di AS.

Ini adalah kali pertama dia menyertai kelab bukan Eropah, tetapi disertai oleh wajah yang dikenali ketika dia dan bekas rakan sepasukan Barca Sergio Busquets masuk sebagai sebahagian daripada pertukaran tiga kali pada minit ke-54.


Pemain pertahanan Sepanyol, Jordi Alba juga telah berpindah dari Nou Camp, dan akan bersedia untuk bermain menentang Atlanta United dalam Piala Liga pada hari Selasa.


Persaingan piala antara pasukan dalam MLS dan LIGA MX Mexico menandakan permulaan baharu bagi Inter Miami, yang berada di bawah carta MLS tanpa kemenangan dalam 11 perlawanan.


Messi berada di atas kakinya dengan baki bangku simpanan untuk meraikan gol pembukaan Robert Taylor pada minit ke-44 untuk pasukan tuan rumah, tetapi pemain Cruz Azul Uriel Antuna tidak membaca skrip, membatalkan pendahuluan Inter Miami dengan baki 25 minit.


Tetapi pemenang Piala Dunia Argentina memberikan penghujung Hollywood apabila Messi dijatuhkan oleh Carlos Salcedo untuk sepakan percuma di luar kotak pada saat-saat akhir, dalam jarak yang ideal untuk kaki kirinya yang terkenal.


Dan dia melakukan hantaran dengan sempurna, melencong bola tinggi ke kanan penjaga gol Andres Gudino dan ke sudut atas.


"Ia adalah satu kegembiraan besar untuk mendapat kemenangan pertama ini selepas apa yang kami lakukan dalam liga," tambah Messi.


"Adalah penting untuk mula menang, di luar fakta bahawa ia adalah satu lagi kejuaraan, untuk keyakinan ia adalah sangat baik untuk memperoleh kemenangan."

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama