Kedah makin berbisa sejak kehadiran Ifedayo!

Penyokong kedah tersenyum lebar apabila melihat ketajaman pasukan itu semakin baik selepas kehadiran pemain import berpengalaman, Ifedayo Olusegun kedalam pasukan itu. Terbaru, pasukan kedah berjaya mengalahkan kelantan united di stadium darul aman semalam.


Kedah makin berbisa sejak kehadiran Ifedayo!



Separuh masa pertama bermula dengan baik apabila kedah banyak menyerang kubu kelantan united. Namun gagal menjaringkan gol dalam separuh masa pertama.


Bersambung babak kedua, Ifedayo membuka jaringannya untuk pasukan tuan rumah pada minit ke 54 selepas dia mendapat umpanan cantik dari fayyadh  untuk gol tersebut.


Kemudian kedah terus menyerang pasukan kelantan united dan hasilnya, ifedayo berjaya mendapatkan gol kedua pada minit ke 74. kali ini selepas pemain Kelantan united gagal mengeluarkan bola dengan baik.


sebaliknya bola itu dapat tepat di kaki ifedayo untuk gol kedua pasukan. 


Pada minit ke 85, Juraboev berjaya menjaringkan gol ketiga kedah menerusi sudut sukar dan jaringan itu sangat cantik sehingga menjadi bualan peminat pasukan kedah.


Kelantan united tidak pulang tangan kosong apabila, pemain importnya Ismaheel Akinade.menjaringkan gol saguhhati sebelum perlawanan tamat.


keputusan akhir, kedah 3-1 kelantan united.


Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama