Christian Pulisic: Penyerang Chelsea dan Amerika Syarikat hampir £20m pertukaran AC Milan

Penyerang Chelsea dan Amerika Syarikat hampir £20m pertukaran AC Milan. Penyerang Amerika Syarikat, Christian Pulisic hampir melengkapkan perpindahan £20m dari Chelsea ke AC Milan.


Pulisic, 24, adalah lebihan daripada keperluan di Stamford Bridge dan dijangka menjalani pemeriksaan perubatan di Milan minggu ini.


Penyerang Chelsea dan Amerika Syarikat hampir £20m pertukaran AC Milan



Dia menyertai Chelsea dari Borussia Dortmund dalam perpindahan £57.6m pada 2019 yang menjadikannya pemain termahal dari Amerika Utara.


Pulisic menjaringkan 26 gol dalam 145 perlawanan dan bermain dalam kemenangan akhir Liga Juara-Juara 2021 ke atas Manchester City.


Perpindahannya ke Serie A bermakna akan bergabung dengan bekas rakan sepasukannya di Chelsea, Ruben Loftus-Cheek, yang juga menyertai Milan pada musim panas ini.


Sementara itu, penyerang Chelsea, David Datro Fofana, 20, telah membuat pinjaman sepanjang musim ke Union Berlin dalam Bundesliga.


Pemain Pantai Gading itu hanya membuat empat penampilan pasukan utama untuk Chelsea berikutan perpindahan Januari dari Molde.


Chelsea telah berpisah dengan beberapa pemain pasukan utama yang mapan pada musim panas ini.


Pemergian termasuk Kai Havertz berpindah ke Arsenal, Mateo Kovacic menyertai Manchester City dan Mason Mount berpindah ke Manchester United.


Cesar Azpilicueta menyertai Atletico Madrid, manakala penyingkiran lain menyaksikan Kalidou Koulibaly pergi ke Al-Hilal, Edouard Mendy menandatangani Al-Ahli dan N'Golo Kante pergi ke Al-Ittihad.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama