Ruben Loftus-Cheek: Pemain tengah AC Milan 'tidak berpuas hati' dengan peranan Chelsea

Ruben Loftus-Cheek: Pemain tengah AC Milan 'tidak berpuas hati' dengan peranan Chelsea. Budak baharu AC Milan, Ruben Loftus-Cheek berkata kekecewaan terhadap cara dia digunakan oleh Chelsea adalah pencetus perpindahannya pada musim panas £15 juta.


Dia telah menandatangani kontrak empat tahun dengan Milan dan akan disertai oleh bekas rakan sepasukan Blues, Christian Pulisic.


Ruben Loftus-Cheek: Pemain tengah AC Milan 'tidak berpuas hati' dengan peranan Chelsea



Loftus-Cheek, 27, telah bersama Chelsea selama hampir dua dekad.


“Saya suka kelab dan peminat tetapi saya tidak berasa puas dengan jumlah yang saya bermain dan kedudukan yang saya pernah bermain,” kata pemain tengah itu.


Dia menjaringkan tujuh gol dalam 155 penampilan dan memenangi Liga Perdana dua kali, serta Liga Europa, semasa berada di kelab itu.


Bagaimanapun, 33 penampilannya pada musim lalu termasuk hanya 19 permulaan liga ketika Chelsea menamatkan saingan di tempat ke-12 yang mengecewakan dan dia tidak melihat masa depan kelab itu dalam peranan pilihannya sebagai pemain tengah box-to-box.


Pemain antarabangsa England itu berkata: "Saya rasa saya mempunyai lebih banyak untuk diberikan tetapi saya tidak mendapat peluang.


"Saya berasa sihat secara fizikal dan bermain bola sepak yang sangat bagus. Ia adalah masa yang baik untuk meneruskan."


Rasa pertama kehidupan Loftus-Cheek sebagai pemain AC Milan akan datang di Amerika Syarikat akhir bulan ini apabila kelab itu memulakan jelajah pramusim berprofil tinggi yang merangkumi perlawanan menentang kelab kelas berat Sepanyol, Real Madrid dan Barcelona, ​​kedua-dua belah pihak. pertemuan semua Seri A dengan Juventus di Los Angeles pada 27 Julai.


Mengunjungi AS akan mengimbau kembali kenangan buat pemain kelahiran Lewisham itu memandangkan dia mendapat pengalaman pertama aksi senior di negara itu semasa jelajah pasca musim bersama Chelsea dalam perlawanan yang membuka jalan baharu di arena besbol Stadium Yankee yang ikonik pada 2013.


Ia juga merupakan negara di mana kerjaya Loftus-Cheek tergelincir pada 2019 apabila dia mengalami kecederaan Achilles yang menyebabkan dia tidak dapat bermain selama 11 bulan, dan yang kini disifatkannya sebagai detik terburuk dalam kerjayanya.


Loftus-Cheek bercakap dengan seorang lagi bekas rakan sepasukan Chelsea, Fikayo Tomori, yang berpindah ke AC Milan pada 2021, sebelum menandatangani kontrak, dan dia sudah menantikan kedatangan pemain sayap Amerika Syarikat Pulisic.


"Dia mempunyai bakat yang besar," kata Loftus-Cheek. “Dia dinamik, pantas dan boleh menjaringkan gol.


"Dalam tempoh penguncian, di bawah Frank Lampard, dia luar biasa dan jika dia boleh menghasilkan semula itu lagi, dia akan menjadi tambahan terbaik kepada pasukan."

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama