-->

Aston Villa melengkapkan pembelian Pau Torres daripada Villarreal

 Aston Villa telah mengumumkan pembelian bek tengah Sepanyol, Pau Torres dari Villarreal dengan harga £31.5 juta.


Torres, 26, bermain di bawah bos Villa Unai Emery dengan kelab Sepanyol itu antara 2020 dan 2023.


Pemain pertahanan itu, yang menyertai akademi remaja Villarreal pada 2003, memainkan peranan penting ketika Kapal Selam Kuning itu menduduki tempat kelima dalam La Liga musim lalu.


Aston Villa melengkapkan pembelian Pau Torres daripada Villarreal


Dia membuat 173 penampilan untuk pasukan zaman kanak-kanaknya, menjaringkan 12 kali, dan telah bermain 23 kali untuk Sepanyol.


Torres membuat penampilan pertamanya di Villarreal pada 2016, menjadi pemain pertama yang dilahirkan di bandar kecil Valencia itu untuk debut bersama kelab itu dalam tempoh 13 tahun.


Dia segera membuktikan dirinya sebagai pemain utama dalam skuad, memenangi Liga Europa 2021 di bawah Emery apabila dia antara penjaring dalam kemenangan penentuan penalti ke atas Manchester United.


Torres membuat penampilan sulung untuk Sepanyol pada 2019 dan pernah bermain di Euro 2020 dan Piala Dunia 2022.


Dia adalah pembelian kedua musim panas Aston Villa, selepas pemain tengah Belgium, Youri Tielemans tiba secara percuma dari Leicester City yang tersingkir.


Villa menduduki tempat ketujuh dalam Liga Perdana musim lalu, mengesahkan kelayakan ke Liga Persidangan Europa.



Analisis - 'Torres membentuk bahagian penting visi Emery'



Penandatanganan ini mempunyai tanda perkongsian pengarah-pengurus sukan yang Villa tahu yang mereka tempa apabila mereka membawa Monchi ke kelab untuk bekerjasama dengan Unai Emery.


Ia akan menjadi menarik untuk melihat bagaimana Emery kini mengimbangi skuadnya.


Membayar wang sebanyak itu untuk seseorang yang sangat dikenalinya tidak menunjukkan Emery akan menggunakan Torres di mana-mana selain daripada peranan pertahanan tengah yang digemarinya.


Apakah maknanya bagi Tyrone Mings, Ezri Konsa dan Diego Carlos? Walaupun dengan kempen Eropah di hadapan mereka, memastikan empat bek tengah berpengalaman gembira bukan perkara mudah.


Menguruskan itu sudah tentu tugas Emery. Buat masa ini, dia terus memacu Villa ke hadapan dalam visinya (dan Monchi).

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama