-->

Ashley Young: Everton menandatangani bek sayap dengan kontrak setahun

 Everton telah menandatangani ejen bebas Ashley Young dengan kontrak setahun selepas bek sayap itu meninggalkan Aston Villa pada musim panas ini.


Young, 38, menjadi pemain pertama Everton di bawah pengurus Sean Dyche dan telah menyertai kelab itu dalam kem latihan pramusim mereka di Switzerland.


BBC Sport difahamkan Young telah mengadakan perbincangan dengan Luton, manakala terdapat juga minat dari Arab Saudi.


Ashley Young: Everton menandatangani bek sayap dengan kontrak setahun





"Saya gembira menjadi pemain Everton dan telah menyertai kelab besar ini," kata bekas pemain England, Young.


"Saya tidak sabar menunggu musim bermula dan berjalan keluar di Goodison Park akan menjadi perasaan yang sukar dipercayai dan mendengar peminat bersemangat di belakang saya.


"Pengurus itu penting dalam saya menandatangani. Saya mengenalinya dan tahu bagaimana semangat dan keinginannya. Kejujurannya, kemahuan untuk bekerja keras dan rasa laparnya terhadap permainan tiada duanya."


Bekas bos Burnley Dyche mengambil alih pada Januari, menggantikan Frank Lampard yang dipecat, dan membimbing kelab itu untuk bertahan dalam Liga Perdana pada hari terakhir musim ini.


Dyche berkata: "Ashley adalah seorang profesional kelas atas yang rekod pencapaian pasukan dan peribadinya semasa kerjaya yang berjaya menjadikannya tambahan yang sangat baik dalam skuad kami.


"Saya telah mengenali Ashley selama bertahun-tahun, pernah menjadi kaptennya ketika pertama kali menembusi Watford, dan kualitinya di dalam dan di luar padang akan terbukti berharga."


Pemain sayap yang bertukar menjadi pertahanan Young memenangi Liga Europa dan Piala Liga bersama Manchester United dan memperoleh 39 caps England, bermain dalam kekalahan separuh akhir Piala Dunia 2018 oleh Croatia.


Young telah bermain lebih 700 perlawanan kerjaya untuk kelab dan negara, termasuk 32 penampilan untuk Villa musim lalu, dan akan memberikan pengalaman kepada pasukan Everton yang hampir terlepas dari penyingkiran dua musim lalu.


Young menambah: "Saya tahu keadaan tidak berjalan dengan baik untuk Everton dalam beberapa musim lalu tetapi cita-cita pengurus, bercakap dengannya dan mendengar apa yang dia mahu lakukan untuk mengubah kelab itu, adalah faktor utama dalam keputusan saya.


"Yang lain adalah saiz Everton. Ia adalah kelab yang besar dan pangkalan peminat adalah salah satu yang terbaik. Memiliki mereka di belakang saya adalah peluang yang hebat.


"Saya selalu berkata umur hanyalah angka untuk saya. Saya rasa cergas seperti yang pernah saya lakukan - malah berbanding ketika saya masih muda. Setiap kali pengurus memanggil saya, saya akan cergas dan bersedia untuk pergi. "


Pada hari Isnin, The Toffees pergi ke Switzerland untuk kem latihan selama lima hari di Alps di mana mereka akan menentang pasukan divisyen dua Stade Nyonnais pada hari Jumaat.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama