-->

West Ham Juara Europa Conference League

 West Ham menamatkan penantian 43 tahun mereka untuk trofi utama apabila Jarrod Bowen menjaringkan gol pada saat akhir untuk menewaskan Fiorentina dan memenangi Liga Persidangan Europa di Prague.


Perlawanan akhir nampaknya menuju ke masa tambahan selepas sepakan penalti Said Benrahma pada separuh masa kedua dibatalkan hanya tujuh minit kemudian hasil percubaan Giacomo Bonaventura.


West Ham Juara Europa Conference League




Ia adalah permainan yang mencabar dan kadangkala teruk - dan pada satu ketika ia menjadi sangat buruk apabila kapten Fiorentina, Cristiano Biraghi telah terkena botol plastik yang dilemparkan dari bahagian West Ham.


Perlawanan itu diselesaikan dengan cara yang paling dramatik.


Bowen mengatur masanya dengan sempurna apabila Lucas Paqueta melakukan hantaran hebat melalui pertahanan Fiorentina.


Lelaki England itu berlari bebas, menstabilkan diri, kemudian menewaskan Pietro Terracciano dengan penyudah tenang untuk menggembirakan penyokong Hammers - yang jauh lebih besar daripada 5,000 tiket yang mereka diperuntukkan - dan menghantar pengurus David Moyes berlari ke garisan tepi untuk meraikan yang pertama. piala utama dalam kerjayanya.


Ini bermakna kapten Declan Rice, mungkin dalam perlawanan terakhirnya untuk kelab itu, mencontohi pemain hebat kelab Bobby Moore dan Billy Bonds dengan memimpin kelab menuju kegemilangan. Moore mengetuai West Ham ke Piala Pemenang Piala Eropah 1965 dan Bonds membawa mereka ke Piala FA pada 1975 dan 1980.


Kemenangan itu juga mengesahkan tempat dalam Liga Europa musim depan dan bermakna bola sepak Eropah untuk tahun ketiga berturut-turut buat kali pertama dalam sejarah kelab.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama