-->

Lionel Messi menyertai Inter Miami selepas meninggalkan Paris St-Germain

 Legenda Argentina Lionel Messi akan menyertai kelab Amerika Inter Miami selepas penyingkirannya daripada juara Perancis Paris St-Germain.


Messi, 35, mendapat tawaran lebih lumayan daripada kelab Arab Saudi, Al-Hilal manakala kepulangan ke Barcelona menjadi sesuatu yang mustahil kerana batasan Financial Fair Play (FFP).


“Saya telah mengambil keputusan bahawa saya akan ke Miami,” kata Messi kepada akhbar Diario Sport dan Mundo Deportivo.


"[Saya memutuskan] untuk meninggalkan Eropah."


Lionel Messi menyertai Inter Miami



Dia menambah: "Memang benar saya mendapat tawaran daripada pasukan Eropah lain tetapi saya tidak memikirkannya pun kerana di Eropah, idea saya hanya untuk ke Barcelona.


“Selepas memenangi Piala Dunia dan tidak dapat pergi ke Barca, sudah tiba masanya untuk pergi ke MLS untuk menjalani bola sepak dengan cara yang berbeza dan lebih menikmati kehidupan seharian saya.


"Jelas sekali dengan tanggungjawab dan keinginan yang sama untuk menang, dan melakukan sesuatu dengan baik, tetapi dengan lebih tenang."


Bekas penyerang Barcelona itu berminat untuk kembali ke kelab Catalan itu pada musim panas ini tetapi had FFP yang akan berlaku untuk musim depan dalam La Liga membuat sebarang rancangan bercita-cita tinggi untuk membawanya kembali sebagai suatu kemustahilan.


Kelab Sepanyol itu tidak dapat mengekalkan Messi pada 2021, membawa kepada sidang akhbar yang penuh sebak ketika dia meninggalkan Nou Camp dan menandatangani kontrak dengan PSG.


“Saya takut perkara itu berulang lagi,” katanya.


"Saya benar-benar mahu, saya sangat teruja untuk dapat kembali [ke Barcelona], tetapi selepas mengalami apa yang saya alami dan keluar yang saya miliki, saya tidak mahu berada dalam situasi yang sama lagi - menunggu untuk melihat apa yang berlaku. untuk berlaku.


"Saya mendengar bahawa mereka terpaksa menjual pemain atau menurunkan gaji pemain dan sebenarnya saya tidak mahu melaluinya, atau mengambil tanggungjawab untuk mendapatkan sesuatu yang berkaitan dengan semua itu."


Barcelona kemudian mengeluarkan kenyataan mengatakan Messi telah memilih perpindahan ke Miami berbanding tawaran daripada kelab Catalan itu.


"Presiden [Joan] Laporta memahami dan menghormati keputusan Messi yang mahu bersaing dalam liga dengan permintaan yang lebih sedikit, jauh daripada tumpuan dan tekanan yang dia hadapi sejak beberapa tahun kebelakangan ini," tambahnya.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama