Aaron Chia-Soh wooi Yik Kalah Lagi!

Itulah yang di sebut Netizen susulan kegagalan bekas juara dunia itu memenangi terbuka indonesia walaupun telah memasuki pentas akhir. Harapan rakyat Malaysia meliha Aaron Chia-Soh wooi Yik merangkul kejuaraan itu nampaknya gagal.

Aaron Chia-Soh wooi Yik Kalah Lagi!


Mereka tewas kepada beregiu India Chirag Shetty-Satwiksairaj Rankireddy. Kali terakhir beregu lelaki negara menang Terbuka Indonesia adalah pada 2008. Ketika itu Malaysia diwakilkan Mohd Zakry Abdul Latif dan Mohd Fairuzizuan Mohd Tazari yang mengalahkan wakil tuan rumah, Mohammad Ahsan-Bona Septano 21-12, 21-12.

Untuk kali ini, Aaron Chia dan Wooi yik tewas dengan straight set 17-21, 18-21 dalam masa hanya 43 minit dalam kejohanan yang berlangsung di Istora Senayan, Jakarta, Indonesia.


Kekalahan ini juga merupakan akekalahan pertama buat pasangan negara itu selepas menang kesemua lapan pertembungan sebelum ini.


Kejayaan itu menyaksikan pasangan India itu membawa pulang hadiah kemenangan AS$92,500 (RM426,841) manakala Aaron-Wooi Yik yang akur dengan gelaran naib juara meraih AS$43,750 (RM201,884).



Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama