-->

Roma kendalian Jose Mourinho mara ke final Liga Europa

Roma kendalian Jose Mourinho mara ke final Liga Europa dengan menahan Bayer Leverkusen seri tanpa jaringan pada perlawanan kedua separuh akhir mereka. Jaringan Edoardo Bove memberikan pasukan Itali itu menang 1-0 pada perlawanan pertama, dan itu sudah cukup untuk membawa mereka melaluinya.


Roma kendalian Jose Mourinho mara ke final Liga Europa



Moussa Diaby menerjah palang untuk pasukan Xabi Alonso pada separuh masa pertama perlawanan kedua, tetapi mereka tidak menemui kejayaan.


Roma mara ke final di Budapest pada 31 Mei.


Mourinho telah memenangi kesemua lima daripada lima perlawanan akhir Eropah sebelum ini, termasuk Liga Persidangan Europa musim lalu bersama Roma.


Dengan defisit yang perlu diterbalikkan, Leverkusen berada di hadapan lebih awal dan Diaby hampir menyamakan kedudukan selepas diarahkan keluar ke kanan, hanya untuk percubaan sengitnya untuk menggegarkan palang dan bangkit.


Kerem Demirbay melihat rembatan rendahnya diselamatkan oleh penjaga gol Roma Rui Patricio tidak lama kemudian, manakala Leverkusen berang apabila pengadil melambai-lambai apabila Sardar Azmoun kelihatan ditarik ke bawah oleh Bryan Cristante di luar kotak dengan hanya Patricio untuk ditewaskan.


Pasukan tuan rumah terus mara ke hadapan pada separuh masa kedua dengan Azmoun menyeret rembatan hanya tersasar, tetapi untuk semua penguasaan wilayah mereka, mereka bergelut untuk mencipta sebarang peluang yang jelas.


Oleh itu, selepas 31 tahun tanpa perlawanan akhir Eropah sebelum musim lalu, Roma boleh menantikan satu detik dalam beberapa tahun.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama