-->

Kami menghilangkan rasa sakit tahun lepas - PEP

 Bos Manchester City, Pep Guardiola, bercakap kepada BT Sport: "Di rumah kami berasa selesa dengan orang ramai.


"Saya mempunyai perasaan bahawa kami mempunyai satu tahun berada di dalam perut kami apa yang berlaku musim lalu. Saya fikir hari ini segala-galanya telah hilang daripada apa yang kami ada, ia sangat menyakitkan musim lalu [kalah kepada Real Madrid dalam Liga Juara-Juara]. 

Apabila orang ramai katakan kekurangan watak dalam pemain-pemain ini tetapi sepanjang satu tahun kami menunjukkan betapa istimewanya kumpulan pemain ini.


Kami menghilangkan rasa sakit tahun lepas - PEP




"Apabila anda mara ke final Liga Juara-Juara anda perlu meraikannya. Malangnya kami tidak mempunyai masa kerana Ahad kami boleh memenangi Liga Perdana. Esok akan bersama keluarga kami kemudian bersedia untuk Ahad.


"Pemain-pemain adalah cemerlang. Dalam peringkat jenis ini, dalam jenis permainan ini Bernardo sentiasa ada. Dia adalah antara pemain terbaik yang pernah saya lihat dalam hidup saya.


"Kami tidak perlu bangkit daripada ketinggalan 3-1, kami hanya perlu menang satu perlawanan, jadi diri sendiri. Madrid adalah, Tuhanku betapa hebatnya pasukan, musim lalu apa yang berlaku, berlaku. Kami tidak cukup bernasib baik untuk menang ia tetapi hari ini dari minit pertama kami merasakan orang ramai sudah bersedia. Ia tenang, mereka membuat banyak jenaka hari ini jadi saya tidak berasa apa-apa ketegangan atau kebimbangan. Saya rasa kami bersedia hari ini untuk membuat persembahan.


"Perlawanan akhir menentang pasukan Itali bukanlah hadiah terbaik, secara jujur. Mereka kompetitif. Kemenangan ini akan mendapat banyak pujian tetapi kami mempunyai masa untuk bersedia dari segi mental."

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama