Pemenang enam kali Sevilla layak ke final Liga Europa ketujuh selepas kemenangan masa tambahan ke atas Juventus dalam perlawanan kedua separuh akhir yang mendebarkan. Dusan Vlahovic telah meletakkan Juventus di hadapan, tetapi Suso menyamakan kedudukan dengan rembatan kaki kiri yang cemerlang.


Gol penentu datang lima minit memasuki masa tambahan apabila Bryan Gil menghantar hantaran untuk Erik Lamela untuk menanduk masuk ke rumah.


Sevilla Kalahkan Juventus untuk ke final Europa League


Pertahanan Sevilla, Marcos Acuna dilayangkan kad merah pada lewat tetapi tuan rumah bertahan dan akan menentang Roma pada perlawanan akhir.


Selepas pembukaan yang mantap, permainan bermula pada pertengahan separuh masa pertama dengan kedua-dua penjaga gol dipanggil untuk beraksi.


Pemain Sevilla, Yassine Bounou menghalang tandukan Federico Gatti di satu hujung sebelum Wojciech Szczesny dengan hebat mencakar tandukan terjun Lucas Ocampos di hujung yang lain.


Buonou kemudian mendapat sedikit sentuhan untuk menaikkan percubaan Moise Kean yang menghala ke gawang ke tiang jauh selepas penyerang Juventus itu melakukan pusingan bijak di dalam kotak dan separuh masa berakhir dengan Sevilla kecewa tidak diberikan penalti apabila Juan Cuadrado menangkap Oliver Torres dengan cabaran terbang. .


Peluang terus datang pada separuh masa kedua apabila Juve hampir dua kali - Adrien Rabiot merembat tersasar selepas meledak jelas sebelum Bremer menanduk tepat melepasi tiang dari hantaran lintang Leandro Paredes.


Juventus mendahului pada minit 65 apabila Vlahovic menepis pemain pertahanan dan disudahkan dengan pukulan bijak hanya 58 saat selepas masuk.


Sevilla menyamakan kedudukan enam minit kemudian menerusi pemain gantian mereka sendiri. Suso mengutip hantaran Lamela, berjenaka dari penandanya dan merembat bola ke penjuru dari jarak 20 ela.


Tuan rumah hampir memenanginya pada minit terakhir timbut biasa Szczesny melompat untuk menandukkan tandukan Youssef En-Nesyri tetapi penjaga gol Juve itu tidak dapat berbuat apa-apa untuk menafikan Lamela pada masa tambahan.


Pasukan pelawat bertindak balas dengan baik ketika mereka memburu gol untuk mengikat kedudukan ke sepakan penalti tetapi Federico Chiesa menyalakan peluang terbaik mereka untuk masa tambahan melepasi palang.


Acuna dilayangkan kad kuning kedua kerana membuang masa lima minit sebelum tamat tetapi pasukan kendalian Jose Luis Mendilibar berdiri teguh dan kini akan menuju ke Budapest pada 31 Mei kerana prestasi cemerlang mereka dalam pertandingan ini berterusan.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Previous Post Next Post