-->

Arsenal 'mesti sembuh' selepas kejatuhan yang menyakitkan dalam perebutan kejuaraan Liga Perdana Inggeris

 Pengurus Arsenal, Mikel Arteta berkata pasukannya telah melalui "perjalanan yang luar biasa" tetapi kini "mesti sembuh" selepas tersingkir dalam perebutan kejuaraan Liga Perdana.


Kekalahan The Gunners di Nottingham Forest pada hari Sabtu menyaksikan Manchester City disahkan sebagai juara untuk musim ketiga berturut-turut, manakala Arteta dan pemainnya tertanya-tanya apa yang mungkin berlaku.

Arsenal 'mesti sembuh' selepas kejatuhan


Selepas permulaan cemerlang musim ini, Arsenal mendahului lapan mata di puncak carta selepas 18 perlawanan dan mendahului City pada awal April, walaupun bermain lebih banyak perlawanan.


Bagaimanapun, hanya dua kemenangan dalam lapan perlawanan terakhir mereka telah membolehkan pasukan Pep Guardiola merombak mereka dan merangkul kejuaraan dengan baki tiga perlawanan.


"Saya tidak mampu memikirkannya sekarang. Kami perlu mengucapkan tahniah kepada City," kata Arteta kepada BBC Match of the Day.


“Ia merupakan satu perjalanan yang luar biasa bagi kami selama 10 bulan bersaing dengan City, berada di hadapan mereka untuk sekian lama.


"Kami telah belajar pelajaran yang besar. Kami telah banyak berubah di kelab ini. Kami telah membuat langkah besar, tetapi yang penting adalah untuk memenangi kejuaraan dan kami gagal."


Arsenal mendahului selama 248 hari pada musim 2022-23, paling banyak tanpa menamatkan saingan dalam sejarah liga utama Inggeris.


Selepas kejatuhan yang begitu dramatik, Arteta kini mencari cara untuk merangsang skuadnya untuk perlawanan terakhir musim ini dan seterusnya.


IKLAN


"Ini adalah bola sepak. Ia adalah hari yang sangat menyedihkan, kami telah bekerja selama 11 bulan dengan matlamat itu dan telah berada di atas selama beberapa hari," katanya kepada Sky Sports. “Kami telah bertanding tetapi kami tidak cukup.


"Sekarang kami mesti sembuh. Ia sangat menyakitkan. Saya perlu mencari jalan untuk menaikkan pemain dan kami mempunyai minggu yang sukar di hadapan kami."

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama