-->

Riyad Mahrez menjaringkan hatrik pertama dalam separuh akhir Piala FA

 Riyad Mahrez menjaringkan hatrik pertama dalam separuh akhir Piala FA sejak 1958 ketika Manchester City mengekalkan usaha mereka untuk Treble dengan mengatasi Sheffield United di Wembley.


The Blades bergelut hebat sepanjang perlawanan dan malah terlepas peluang awal yang besar apabila Iliman Ndiaye melihat rembatannya diselamatkan oleh Stefan Ortega tetapi sebaik sahaja Mahrez menjaringkan gol pertamanya dari sepakan dua minit sebelum separuh masa, City membuat pengiraan kelas mereka.


Riyad Mahrez menjaringkan hatrik pertama dalam separuh akhir Piala FA



Pemain Algeria itu membuka jaringan selepas Daniel Jebbison mengasari Bernardo Silva, sebelum mengambil kesempatan daripada pertahanan Sheffield United yang terbuka luas untuk menjaringkan gol kedua dengan percubaan solo sejurus selepas sejam.


Mahrez kemudian mendapat yang ketiga - yang pertama dalam separuh akhir dalam pertandingan ini sejak Alex Dawson mencapai kejayaan untuk Manchester United pada 1958 - apabila dia menyapu hantaran lintang Jack Grealish melepasi Wes Foderingham selepas 66 minit.


Ia memberi kemewahan kepada pengurus City, Pep Guardiola untuk menurunkan pemain penting seperti Erling Haaland, Grealish, Bernardo Silva dan Ilkay Gundogan dalam kesediaan menghadapi apa yang bakal menjadi pertemuan penentuan kejuaraan Liga Perdana dengan pendahulu semasa Arsenal di Stadium Etihad pada hari Rabu.


City dan Guardiola mempunyai minggu yang sangat memuaskan selepas mara ke separuh akhir Liga Juara-Juara, mengadakan perlawanan akhir Piala FA dengan sama ada Brighton atau Manchester United dan menyaksikan musuh utama Arsenal kehilangan mata dalam liga.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama