-->

Manchester United ke Final Piala FA!

 Manchester United mengadakan perlawanan akhir Piala FA pertama menentang Manchester City selepas menewaskan Brighton dalam penentuan sepakan penalti yang tegang di Stadium Wembley yang dilanda hujan.


Dalam perlawanan yang tamat tanpa jaringan selepas masa tambahan, pemain pertahanan United, Victor Lindelof menjaringkan gol penentuan sepakan penalti selepas Solly March melakukan percubaan tinggi melepasi palang.


Manchester United ke Final Piala FA!



Keputusan itu bermakna pasukan Erik ten Hag telah mara ke final domestik kedua mereka musim ini, setelah memenangi Piala Carabao pada Februari.


Dalam perlawanan separuh akhir yang tidak dijangka, kedua-dua penjaga gol cemerlang dengan David de Gea melakukan beberapa penyelamatan yang baik dan pemain Brighton, Robert Sanchez dengan cemerlang menolak percubaan melencong Marcus Rashford pada masa tambahan.


Kehilangan Mac datang selepas 12 sepakan penalti yang berjaya, sebelum Lindelof melangkah untuk mengatur pertemuan menyukarkan seluruh Manchester di stadium kebangsaan pada 3 Jun.


City menewaskan Sheffield United 3-0 dalam satu lagi separuh akhir pada hari Sabtu.

Perjalanan Piala FA United di teruskan.

United terpaksa mempamerkan rizab stamina dan daya tahan untuk mengharungi perlawanan menentang pasukan Brighton yang hebat yang menyertai perlawanan ini sebagai pilihan di mata ramai.


Dan selepas kejatuhan Liga Europa yang memalukan menentang Sevilla, terdapat tekanan tambahan terhadap anak buah Ten Hag.


Ia membuktikan hubungan berhenti-mula dengan terlalu banyak gangguan untuk membenarkan sebarang irama yang betul, walaupun terdapat detik-detik keterujaan pada kedua-dua hujung sebelum perkara diselesaikan dari tempat itu.


United kini berpeluang untuk menentang City di final, pertemuan kedua-dua belah pihak - dan bandar Manchester - akan menggembirakan.


Ia sudah tentu menambah kilauan tambahan pada musim ini untuk United, yang berada dalam kedudukan yang baik untuk memastikan tempat ke Liga Juara-Juara musim depan menerusi liga dan kini berpeluang menambah trofi kedua menentang musuh ketat mereka di Wembley.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama