-->

Chelsea dan Liverpool bermain seri tanpa jaringan di Stamford Bridge

 Chelsea dan Liverpool bermain seri tanpa jaringan yang jinak di Stamford Bridge yang merupakan cerminan mendalam tentang penurunan status kelab semasa.


Bruno Saltor mengendalikan sementara Chelsea berikutan pemecatan Graham Potter manakala pengurus Liverpool Jurgen Klopp membuat enam pertukaran berikutan kekalahan teruk mereka di Manchester City.

Chelsea dan Liverpool bermain seri tanpa jaringan di Stamford Bridge


Chelsea mempunyai peluang yang lebih baik, dengan Mateo Kovacic melihat rembatannya dilepaskan dari garisan oleh Ibrahima Konate awal sebelum merembat dengan liar apabila bersih selepas rehat.


Kai Havertz, yang turut digagalkan oleh penjaga gol Liverpool, Alisson, menyaksikan satu gol dibatalkan kerana bola baling oleh VAR manakala Reece James mengalami nasib yang sama pada separuh masa pertama, percubaannya gagal kerana ofsaid.


Klopp mengenepikan Mohamed Salah serta bek sayap Trent Alexander-Arnold dan Andy Robertson, manakala Virgil van Dijk sakit ketika Liverpool hampir tidak menguji penjaga gol Chelsea, Kepa Arrizabalaga, keputusan itu tidak membantu mereka mengejar tempat dalam kelompok empat teratas Liga Perdana.

Chelsea, sekali lagi, sebuah kelab dalam keadaan berubah-ubah ketika mereka mencari pengurus ketiga mereka musim ini berikutan pemecatan pengurus Potter selepas hanya 31 perlawanan.


Ini adalah permainan yang merosot ke tahap biasa-biasa sahaja tetapi Chelsea mempunyai peluang untuk memenangi perlawanan dan memberikan pengurus sementara Saltor kemenangan yang meningkatkan semangat ketika perburuan diteruskan untuk pengganti Potter.


Joao Felix menunjukkan semua helahnya pada bola tetapi cenderung untuk bertahan terlalu lama, manakala Kovacic menunjukkan bahawa untuk semua kualitinya sebagai pemain tengah, penyudah tanpa belas kasihan tidak termasuk dalam mereka.


Bonus besar untuk Chelsea, dengan perlawanan suku akhir Liga Juara-Juara menentang Real Madrid di kaki langit, adalah melihat N'Golo Kante pada prestasi terbaiknya pada permulaan pertama sejak Ogos selepas kecederaan hamstring.


Kante, begitu berkesan, segera kembali ke rutin lama apabila dia memenangi tekel, mencubit penguasaan bola dan mengatur serangan, terutamanya serangan untuk Kovacic yang dia melepasi palang dengan hanya Alisson untuk ditewaskan.


Musim Chelsea hampir terasa seperti berada dalam corak bertahan menunggu pengurus baharu dan pertemuan dengan pemegang Liga Juara-Juara itu, kerana terdapat sedikit keterujaan untuk menarik diri daripada urusan menjemukan ini.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama