-->

Real Madrid menyingkirkan Liverpool Daripada Liga Juara- Juara

 Harapan Liverpool untuk Liga Juara-Juara berakhir di tangan Real Madrid untuk musim ketiga berturut-turut kerana mereka gagal mengatasi perobohan Anfield pada perlawanan pertama mereka.


The Reds, yang tewas pada perlawanan pertama 5-2, membariskan empat penyerang di Bernabeu ketika mereka ingin menambah satu lagi kebangkitan terkenal dalam sejarah dongeng Eropah mereka.

Real Madrid menyingkirkan Liverpool Daripada Liga Juara- Juara




Tetapi itu jarang dilihat pada kad dan penyerang legenda Real Karim Benzema meletakkan keputusan seri tanpa keraguan apabila dia menyerlah daripada pemotongan Vinicius Jr pada lewat.


Skuad kendalian Jurgen Klopp akan kehilangan lebih banyak perlawanan ini jika tidak kerana Alisson.


Penjaga gol The Reds menafikan Vinicius dan Eduardo Camavinga dengan perhentian hebat pada separuh masa pertama.


Jika Darwin Nunez telah mengambil peluang pada minit keenam, maka ia mungkin menjadi cerita yang berbeza.


Pemain Liverpool pergi ke 'You'll Never Walk Alone' pada pembesar suara Bernabeu ketika mereka memikirkan kekalahan terbesar mereka dalam Liga Juara-Juara.


The Reds ditewaskan sebagai finalis menentang Real musim panas lalu tetapi kini berdepan pertarungan untuk mara ke kejohanan musim depan, duduk enam mata di belakang tempat Liga Juara-Juara.


Satu kelemahan untuk Real Carlo Ancelotti ialah Benzema mencederakan dirinya sendiri semasa menjaringkan gol dan terpaksa diganti. Bagaimanapun selepas itu penyerang itu berkata dia akan baik-baik saja untuk El Clasico mesti menang Ahad dengan Barcelona.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama