-->

PSG Kalah Di Tempat Sendiri

 Paris St-Germain tewas kepada kekalahan pertama Ligue 1 di tempat sendiri sejak April 2021 apabila Rennes melengkapkan kemenangan berganda liga ke atas pendahulu yang melarikan diri.


Pasukan pelawat menjaringkan kedua-dua belah separuh masa dengan Karl Toko Ekambi merembat mereka di depan sebelum Arnaud Kalimuendo menambah gol kedua tiga minit selepas rehat.

PSG Kalah Di Tempat Sendiri




PSG menyaksikan perlawanan liga tanpa kalah mereka di Parc des Princes berakhir pada 35 perlawanan.


Reims juga menyaksikan 19 perlawanan tanpa kalah mereka dihentikan dengan kekalahan kepada Marseille.


Kali terakhir mereka tewas dalam perlawanan liga pada September dalam kekalahan 3-0 kepada Monaco.


Reims, yang dikendalikan oleh pemain Inggeris kelahiran Belgium, Will Still, mendahului menerusi pemain pinjaman Arsenal, Folarin Balogun pada minit ke-13.


Tetapi dua gol separuh masa pertama daripada Alexis Sanchez memberikan Marseille kemenangan 2-1 dengan Balogun menerjah tiang pada masa kecederaan separuh masa kedua.


Skuad PSG kendalian Christophe Galtier itu mendahului tujuh mata daripada Marseille di tangga teratas liga ketika mereka menuju ke gelaran ke-11 dalam tempoh 13 tahun.


Sementara itu, Rennes - yang merupakan pasukan ketiga yang meraih dua kali ganda ke atas Paris St-Germain sejak Qatar Sports Investments membeli kelab itu pada 2011 - menduduki tempat kelima, empat mata di belakang Monaco di tempat keempat dan tujuh mata di belakang Lens di tempat ketiga.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama