-->

Manchester United Kalahkan Fulham dalam FA Cup

 Manchester United bangkit daripada ketinggalan untuk menewaskan sembilan pemain Fulham dan mara ke separuh akhir Piala FA dengan kemenangan kontroversi di Old Trafford.


Skuad kendalian Marco Silva hanya kelihatan di landasan untuk hanya penampilan kedua dalam empat terakhir sejak mereka tewas kepada West Ham pada final 1975 apabila dunia mereka runtuh di sekitar insiden bola baling 15 minit sebelum tamat.


Manchester United Kalahkan Fulham dalam FA Cup


Jadon Sancho kelihatan merembat gol penyamaan ke dalam jaring kosong, hanya untuk Willian menyerbu dan membersihkannya.


Pengadil Chris Kavanagh pada mulanya memberi tendangan sudut, tetapi VAR menasihatkan pegawai itu untuk memeriksa monitor tepi padang, dengan Willian memprotes dan pengurus Silva berang.


Silva dilayangkan kad merah sebelum Kavanagh dapat membuat keputusan. Sebaik sahaja dia melakukannya, Willian juga dipecat. Kemudian Aleksander Mitrovic, yang meletakkan Fulham di hadapan, menolak lengan pengadil ketika dia marah dan menjadi pelawat ketiga yang dibuang padang.


Sebaik keadaan dipulihkan, Bruno Fernandes menyempurnakan sepakan penalti.


Dalam masa dua minit, Fulham telah kehilangan dua orang, pengurus mereka dan pendahulu.


Dua minit kemudian, Marcel Sabitzer membalas hantaran lintang Luke Shaw untuk menjadikan kedudukan 2-1 kepada United sebelum Fernandes menambah gol ketiga pada masa kecederaan untuk menyingkirkan Fulham daripada Piala FA.


United kini akan menentang Brighton pada separuh akhir di Wembley.


Melihat Silva mundar-mandir di atas dan ke bawah terowong dalam keadaan marah tidak menunjukkan ia adalah kekalahan yang akan dia hadapi dengan baik.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama