-->

Bruno Fernandes 'inspirasi' - Erik ten Hag

Pengurus Manchester United, Erik ten Hag berkata kapten Bruno Fernandes adalah "inspirasi kepada pasukan" selepas sikapnya dikritik dalam kekalahan 7-0 kepada Liverpool dalam Liga Perdana. Fernandes yang kelihatan kecewa kelihatan menolak pembantu pengadil pada minit ke-81 di Anfield.


Ten Hag berkata pemain tengah Portugal Fernandes akan kekal sebagai kapten walaupun ada desakan supaya dia kehilangan lilitan.

"Dia bermain musim yang cemerlang," kata Ten Hag.

"Dia telah memainkan peranan besar dalam kita berada di mana kita berada. Semua orang membuat kesilapan dan kita belajar. Saya perlu belajar dan dia juga akan melakukannya.

"Dia bijak. Saya sangat gembira dia adalah pemain kami dan dia adalah kapten apabila Harry (Maguire) tidak bermain."


Bruno Fernandes 'inspirasi' - Erik ten Hag




Bekas kapten United Gary Neville berkata tingkah laku Fernandes adalah "memalukan" dan bekas penyerang Blackburn Chris Sutton berkata United mempunyai "orang yang jauh lebih layak untuk menjadi kapten".


Kekalahan itu adalah yang paling berat bersama United dalam perlawanan kompetitif, manakala kemenangan adalah yang terbesar Liverpool menentang pesaing mereka.


United melepaskan enam gol pada separuh masa kedua dan Ten Hag berkata selepas perlawanan bahawa pasukannya "tidak profesional" dan "kehilangan kepala".


Bekas pertahanan England, Neville mempersoalkan Fernandes yang memberi isyarat kepada bangku simpanan apabila Marcus Rashford digantikan pada minit ke-85.


Tetapi BBC Sport difahamkan Fernandes sedang mencari penjelasan mengenai kedudukannya selepas Anthony Elanga menggantikan Rashford.


Penyerang Rashford berkata Fernandes telah menjadi "pemimpin yang baik".


"Saya suka bermain dengan Bruno," katanya. "Saya tidak mempunyai apa-apa yang negatif untuk dikatakan.


"Tiada siapa yang sempurna. Kadang-kadang anda mahu menang begitu teruk anda akhirnya melakukan perkara yang agak di luar watak. Tetapi saya 100% menyokong Bruno dan berada di belakangnya.


"Sebagai sebuah pasukan kami perlu menyokongnya kerana dia seorang pemain yang hebat. Kami tidak akan berada dalam kedudukan yang kami ada jika dia tidak bermain untuk kami."


United berada di tangga ketiga Liga Perdana - 14 mata di belakang pendahulu Arsenal - dan merangkul trofi pertama mereka dalam tempoh enam tahun dengan memenangi Piala Carabao bulan lalu.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama