-->

Bayern Ajar Messi Main UCL Yang Sebenar

 Bayern Munich mara ke suku akhir Liga Juara-Juara apabila mereka mengutuk Paris St-Germain untuk satu lagi tersingkir dari 16 terakhir.


Eric Maxim Choupo-Moting menyapu bersih sejurus selepas tanda sejam untuk tuan rumah menentang bekas kelabnya, dengan pemain gantian, Serge Gnabry menambah seri kepada persembahan profesional lewat.

Bayern Ajar Messi Main UCL Yang Sebenar


PSG kini telah disingkirkan daripada pertandingan pada peringkat ini dalam lima daripada tujuh kempen mereka sebelum ini dan ini mewakili satu lagi kegagalan menyedihkan bagi pendahulu Ligue 1 dan ketua jurulatih mereka di bawah tekanan Christophe Galtier.


Walaupun membanggakan koleksi bintang, Parisians bukan sahaja gagal menjaringkan gol lebih daripada dua kaki tetapi diselamatkan kerana malu dengan kekalahan agregat empat atau lima gol oleh keputusan VAR dan bendera ofsaid menolak tandukan Choupo-Moting lebih awal dan pemberhentian Sadio Mane -usaha masa.


Juara Eropah enam kali, Bayern, memulakan perlawanan dengan gugup mempertahankan pendahuluan satu gol pada perlawanan pertama dan mengawal dua ancaman yang ditimbulkan oleh Kylian Mbappe dan Lionel Messi.


Bagaimanapun, ketika barisan penyerang bintang PSG secara sporadis mengancam awal-awal lagi, kedua-duanya tidak diberi masa atau ruang untuk memberi sebarang kerosakan kepada pasukan Bayern yang berdisiplin dan cekap, yang kehabisan pemenang selesa.


Satu-satunya kebimbangan utama bagi juara Jerman itu tiba pada babak pertama dan sepenuhnya ditanggung sendiri.


Penjaga gol Yann Sommer - yang ditangkap dalam penguasaan bola oleh Achraf Hakimi - menghadiahkan pemain tengah pelawat Vitinha dengan gol terbuka tetapi pertahanan Matthijs de Ligt membuat campur tangan yang hebat untuk pasukan tuan rumah.


Undian untuk peringkat lapan terakhir pertandingan berlangsung pada 17 Mac di Nyon, Switzerland.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama