-->

Arsenal Kekal Takhta Liga

 Arsenal melebarkan pendahuluan di puncak Liga Perdana kepada lima mata ketika membelasah Everton yang bergelut di Stadium Emirates.


Skuad bimbingan Sean Dyche, yang kekal di tempat penyingkiran, mengecewakan Arsenal sehingga lima minit sebelum separuh masa, apabila hantaran Oleksandr Zinchenko bermain di Bukayo Saka untuk penyudah yang memberangsangkan.


Arsenal Kekal Takhta Liga




Perlawanan berakhir dengan berkesan pada masa kecederaan separuh masa pertama apabila Saka merompak Idrissa Gueye untuk bermain dalam Gabriel Martinelli. Bendera itu dinaikkan kerana ofsaid selepas dia melepasi Jordan Pickford tetapi keputusan itu dibatalkan selepas pemeriksaan VAR.


Everton tidak mempunyai jawapan dan kapten Arsenal, Martin Odegaard melengkapkan kemenangan liga ketiga berturut-turut mereka apabila dia melepasi hantaran lintang Leandro Trossard selepas 71 minit.


Ia kini hanya persoalan berapa banyak Arsenal akan menjaringkan gol untuk memperbaiki perbezaan gol mereka, Martinelli menambah gol kedua dan keempat The Gunners daripada hantaran lintang Eddie Nketiah sepuluh minit sebelum tamat.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama