-->

Van Dijk menaikkan semangat Liverpool

 Setelah gagal menjaringkan gol dalam empat daripada enam perlawanan Liga Perdana mereka sebelum ini, Klopp pasti akan mendapat sokongan dengan kepulangan Nunez selepas masalah bahu menghalangnya daripada seri di Crystal Palace.


Bagaimanapun, untuk semua kerja keras penyerang Uruguay itu, Liverpool bertungkus-lumus ke hadapan untuk sebahagian besar permainan sebelum mendapat kejayaan menerusi sepakan bola mati.

Van Dijk menaikkan semangat Liverpool


Trent Alexander-Arnold menyebat dalam sepakan percuma yang dipandu Van Dijk ke arah gol dari bahunya.


Jose Sa melakukan penyelamatan yang baik tetapi Jota menahan bola dan tandukan kedua pemain pertahanan Belanda itu dari jarak dekat menemui bumbung jaring.


Ia jelas menimbulkan ketegangan di sekitar Anfield dan gol kedua Liverpool adalah pemandangan yang lebih cantik.


Alisson menemui Tsimikas dengan hantaran memburu ke kiri dan bek kiri Greece itu berlumba ke dalam kawasan sebelum berundur ke arah Salah.


Penyerang Mesir itu memandu hantaran silang dari pehanya untuk menyamai rentetan 128 gol Liga Perdana Inggeris untuk Liverpool oleh Robbie Fowler.


Berikutan kekalahan 5-2 di tempat sendiri kepada Real Madrid dan keputusan seri di Palace pada hujung minggu, ini merupakan peningkatan yang amat diperlukan untuk Liverpool sebelum perlawanan menentang Manchester United hujung minggu ini.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama