-->

Manchester United Hampir Dimalukan!

 Pemenang Piala Carabao, Manchester United bangkit daripada ketinggalan satu gol untuk menewaskan West Ham dalam penyudah terburu-buru di Old Trafford dan menempah perlawanan suku akhir Piala FA dengan Fulham.


Alejandro Garnacho melencong pada minit ke-90 melepasi Alphonse Areola, sebelum Fred mengemudi gol ketiga pada masa kecederaan untuk meletakkan tuan rumah ke suku terakhir dan menewaskan Hammers yang sedang bertempur.


Manchester United Hampir Dimalukan!



West Ham menjaringkan gol pertama pada awal separuh masa kedua menerusi rembatan kencang Said Benrahma yang melayang ke sudut atas melepasi David de Gea.


Pemain tuan rumah menyangka bola telah keluar untuk lontaran ke dalam, dengan Diogo Dalot dan Antony kedua-duanya berhenti.


Itu memberi ruang untuk Benrahma mengeksploitasi dan menjaringkan gol, dengan pembantu pengadil video (VAR) mengesahkan Tomas Soucek telah mengekalkan bola dalam permainan.


United menyangka mereka telah menyamakan kedudukan menerusi tandukan Casemiro - hanya untuk ia diketepikan kerana ofsaid selepas pemeriksaan VAR.


Tetapi pasukan tuan rumah berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke-77 apabila Nayef Aguerd, di bawah tekanan daripada Wout Weghorst, menanduk masuk ke gawangnya sendiri dari sudut cemerlang Bruno Fernandes.


Bagaimanapun, Garnacho, yang turut menjaringkan gol kemenangan pada minit akhir dalam kemenangan 2-1 United ke atas Fulham pada November, adalah wira Old Trafford dengan penyudah yang baik untuk meletakkan pasukannya di hadapan. Fred menambah satu pertiga dengan hampir sepakan terakhir permainan.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama