-->

Tottenham Kalahkan West Ham

 Bos West Ham, David Moyes mahu melihat pemainnya yang "bersiap sedia untuk bertarung" selepas The Hammers menamatkan hujung minggu di zon penyingkiran Liga Perdana selepas kekalahan di Tottenham, yang mereka sendiri berpindah ke empat teratas.


Bek sayap Spurs bergabung untuk gol pertama permainan, dengan Ben Davies melepaskan Emerson Royal untuk merembat ke sudut bawah.

Tottenham Kalahkan West Ham




West Ham mempunyai peluang segera untuk menyamakan kedudukan tetapi percubaan kuat Jarrod Bowen, selepas dia mengatasi Cristian Romero, berjaya diselamatkan dengan baik oleh penjaga gol tuan rumah, Fraser Forster.


Pemain gantian Spurs, Son Heung-min menjaringkan gol empat minit selepas masuk apabila dia meluru masuk ke bola hantaran Harry Kane dan melakukan penyudah melepasi Lukasz Fabianski.


The Hammers akan berada di atas kedua-dua Bournemouth dan Everton dengan keputusan seri, tetapi sebaliknya kekal di tangga ke-18 selepas kekalahan pertama dalam lima perlawanan dalam semua pertandingan.


"Kami hanya perlu dipersalahkan untuknya, dan secara keseluruhan pemain melakukan banyak perkara yang baik juga," kata Moyes kepada Match of the Day.


"Kami pernah berada di sini sebelum ini jadi saya pasti kami boleh melakukannya sekali lagi, tetapi saya menantikan pemain yang menyertai saya dalam perjuangan kerana itu akan menjadi ketara dalam beberapa minggu akan datang. Mereka semua untuk itu."


Bercakap kepada Sky Sports, dia menambah: "Ada sedikit perkara yang saya mahu bina dan berharap kami menerimanya. Para pemain telah dicabar, sekarang mari kita lihat siapa yang akan bertanding."


Spurs mengecam penderaan perkauman 'sangat tercela' terhadap Son

Tottenham pula, bergerak satu mata di depan Newcastle, walaupun pasukan Eddie Howe, dikalahkan 2-0 di laman sendiri oleh Liverpool pada hari Sabtu, mempunyai satu perlawanan dalam tangan.


Tottenham mempunyai penolong pengurus Cristian Stellini kembali bertanggungjawab dengan Antonio Conte berehat selepas pembedahan pundi hempedunya baru-baru ini.


Conte berada di garis tepi untuk perlawanan baru-baru ini menentang Leicester dan AC Milan, tetapi kemudiannya berkata dia telah tergesa-gesa pulih dan tidak bersedia untuk kembali sepenuh masa.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama