-->

Prestasi buruk Chelsea di bawah pengurus Graham Potter berterusan

 Prestasi buruk Chelsea di bawah pengurus Graham Potter berterusan apabila sepakan percuma daripada James Ward-Prowse menjadikan kelab tercorot Liga Perdana, Southampton kemenangan mengejut di Stamford Bridge.


Ward-Prowse menjaringkan gol tunggal permainan pada masa kecederaan separuh masa pertama, menghantar percubaan melencong ke atas tembok Chelsea dan ke sudut dari tepi kawasan penalti.

Prestasi buruk Chelsea di bawah pengurus Graham Potter berterusan




Keputusan itu bermakna Chelsea kini hanya memenangi dua perlawanan dalam 14 perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan.


Southampton tanpa pengurus akan berharap ia dapat memulakan percubaan mereka untuk melarikan diri dari zon penyingkiran.


Pelawat bermula dengan cemerlang di barat London dan hampir dua kali menjaringkan gol sebelum serangan Ward-Prowse, dengan Kamaldeen Sulemana merembat tepat ke arah Kepa Arrizabalaga sebelum Kalidou Koulibaly menyekat susulan Stuart Armstrong.



Pengenalan Raheem Sterling pada separuh masa memberi nafas baharu kepada barisan hadapan tanpa gigi The Blues, tetapi blok penting Ainsley Maitland-Niles menafikan pemain antarabangsa England itu menyamakan kedudukan pada pertengahan babak kedua.


Romain Perraud mengekorinya beberapa minit kemudian dengan melepasi garisan gol yang hebat untuk menghalang tandukan Sterling daripada berakhir di jaring, ketika pasukan Potter gagal menjaringkan gol buat kali keenam pada 2023.


Terdapat penghentian yang panjang menjelang penghujung separuh masa kedua kerana kecederaan kepada kapten Chelsea, Cesar Azpilicueta, yang terkena di muka oleh pemain gantian Southampton, Sekou Mara.


Pemain berusia 33 tahun itu memerlukan rawatan oksigen di atas padang sebelum dibawa keluar dengan pengusung, walaupun dia dalam keadaan sedar ketika meninggalkan padang.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama