-->

Vietnam Lantik Jurulatih Perancis Ganti Park Han Seo

Teka teki jurulatih baru vietnam bagi menggantikan jurulatih EMAS mereka, Park Han Seo akhirnya terjawab. Persatuan bola sepak vietnam dalam satu kenyataan mengumumkan jurulatih asal dari perancis bakal mengisi jawatan ketua jurulatih pasukan berkenaan.


Vietnam Lantik Jurulatih Perancis Ganti Park Han Seo


Jurulatih Perancis Ganti Park Han Seo

Jurulatih Troussier itu bukan asing dalam bola sepak vietnam apabila dia juga pernah membimbing pasukan muda negara berkenaan sebelum ini. 

"Pemilihan untuk jawatan ini telah dijalankan dengan teliti oleh VFF dengan proses yang sangat ketat," kata organisasi itu dalam satu kenyataan di laman web mereka.


"VFF dan Philippe Troussier pada dasarnya telah mencapai kata sepakat dan persetujuan mengenai kandungan yang berkaitan dengan tugas itu serta matlamat dan tugasan dalam tempoh yang akan datang."


Troussier pernah memenangi piala asia ketika menjadi jurulatih pasukan Jepun pada tahun 2000 dan kemudian membawa pasukan iu ke pusingan 16 terbaik Piala dunia tahun 2002. 

Beliau juga pernah menjadi jurulatih Qatar pada tahun 2003 sehingga 2004 dan kemudian melatih kelab liga perancis, Marseille. pengalaman luas dia di dala liga asia dan juga eropah menjadi satu kelebihan buat vietnam yang akan beraksi di pentas Asia tidak lama lagi.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama