-->

Napoli Teruskan Rentak kemenangan

 Victor Osimhen menjaringkan gol ke-20nya musim ini ketika Napoli menewaskan 10 pemain Eintracht Frankfurt pada perlawanan pertama pusingan 16 terakhir Liga Juara-Juara.


Selepas sepakan penalti Khvicha Kvaratskhelia diselamatkan, Osimhen menjaringkan gol pada separuh masa pertama apabila dia menghantar hantaran hebat Hirving Lozano.

Napoli Teruskan Rentak kemenangan




Keadaan menjadi lebih teruk buat Frankfurt pada pertengahan separuh masa kedua apabila Randal Kolo Muani dilayangkan kad merah kerana cabaran yang teruk.


Giovanni di Lorenzo kemudian menambah gol kedua, meletakkan di sudut jauh.


Kemenangan itu memberikan Napoli kelebihan besar untuk perlawanan timbal balik di Itali pada hari Rabu, 15 Mac.


Skuad kendalian Luciano Spalletti telah berada dalam prestasi terbaik musim ini dan berada di hadapan 15 mata di puncak Serie A.


Mereka pergi ke permainan ini di belakang lima kemenangan berturut-turut dan kelihatan yakin dari awal, dengan rentak serangan mereka sering menimbulkan masalah.


Osimhen, khususnya, adalah ancaman sepanjang masa dan dia memenangi penalti separuh masa pertama apabila dia dikasari di dalam kotak ketika dia cuba mengambil bola.


Trapp melakukan dengan hebat untuk menafikan Kvaratskhelia tetapi tidak dapat berbuat banyak untuk menghalang Osimhen menoreh dari jarak dekat tidak lama kemudian.


Harapan Frankfurt untuk kembali menyamakan kedudukan mendapat tamparan hebat pada pertengahan babak kedua apabila penyerang utama Kolo Muani dibuang padang kerana berdiri di atas kaki Andre-Frank Zambo Anguissa ketika mereka mencabar penguasaan bola.


Napoli kemudian memanfaatkan kelebihan pemain itu dengan sebaik mungkin apabila mereka meraih satu detik yang meletakkan mereka kukuh di landasan untuk suku akhir apabila Di Lorenzo menamatkan dengan hebat dari tumit belakang Kvaratskhelia.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama