-->

Manchester City Seri dengan kelab Jerman ini.

 Manchester City membayar harga kerana gagal memanfaatkan sepenuhnya penguasaan separuh masa pertama mereka apabila mereka terikat dengan RB Leipzig pada perlawanan pertama pusingan 16 terakhir Liga Juara-Juara.


Pasukan di tempat lawan berada dalam kawalan penuh dalam 45 minit pertama dan mendapat penembusan pada pertengahan separuh masa apabila Ilkay Gundogan menerkam kesilapan di bahagian pertahanan dan mengumpan Riyad Mahrez untuk memacu ke belakang gawang.


Manchester City Seri dengan kelab Jerman ini.


Tetapi RB Leipzig bangkit pada separuh masa kedua dengan lebih bercita-cita tinggi dan dua kali hampir menyamakan kedudukan awal menerusi Benjamin Henrichs, yang terlebih dahulu menanduk masuk sebelum kemudian menyapu lebar dengan hanya Ederson untuk ditewaskan.


Penjaga gol Manchester City itu dipanggil sekali lagi untuk menafikan Andre Silva di tiang dekatnya tetapi tuan rumah akhirnya diberi ganjaran atas tekanan yang semakin meningkat apabila Josko Gvardiol menanduk masuk menerusi sepakan sudut pendek.


Janis Blaswich menafikan Gundogan daripada memulihkan gol pelawat beberapa saat kemudian dengan penyelamatan refleks dari jarak dekat, manakala City mendapat jeritan penalti pada lewat ketika Henrichs kelihatan mengendalikan di dalam kawasan itu, tetapi Leipzig bertahan untuk memastikan keputusan seri.


City, yang membida untuk menamatkan penantian mereka untuk trofi Liga Juara-Juara pertama, akan berusaha untuk menyelesaikan tugas pada perlawanan timbal balik pada hari Selasa, 14 Mac.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama