-->

Lukaku Selamatkan Inter

Pemain gantian, Romelu Lukaku menjaringkan gol tunggal ketika Inter Milan menewaskan 10 pemain Porto dalam perlawanan pertama pusingan 16 terakhir Liga Juara-Juara.


Lukaku menyempurnakan rebound selepas percubaan pertamanya melantun tiang pada minit ke-86 di San Siro.


Porto mempunyai peluang berganda pada kedudukan 0-0, tetapi penjaga gol Inter Andre Onana menafikan kedua-dua Zaidu Sanusi dan Mehdi Taremi.


Pelawat telah menghantar Otavio dibuang padang pada minit ke-78 kerana dua kesalahan boleh ditempah dan tidak dapat menghalang Inter.

Lukaku Selamatkan Inter


Perlawanan kedua berlangsung di Estadio do Dragao Porto pada hari Selasa, 14 Mac.


Lukaku, yang pernah bermain untuk Chelsea, West Brom, Everton dan Manchester United, masuk pada minit ke-58 untuk bekas penyerang Manchester City, Edin Dzeko dan menjadi pemenang perlawanan selepas dia bertindak paling pantas apabila tandukannya terkena palang.


Kedua-dua pihak akan menyesali peluang yang terlepas. Inter, kedua dalam Serie A, hampir menjaringkan gol pada minit terakhir separuh masa pertama tetapi tandukan Alessandro Bastoni telah ditepis oleh Diogo Costa.


Hakan Calhanoglu juga menyaksikan tandukan awal ditolak, dengan Lautaro Martinez menanduk apabila tidak ditanda dari jarak enam ela.


Porto juga mempunyai detik-detik mereka apabila ia tanpa jaringan, tetapi Mateus Uribe dan Taremi terlepas peluang.


Kedua dalam Liga Primeira Portugal, skuad kendalian Sergio Conceicao telah menurunkan Otavio selepas dia dilayangkan kad kuning kerana tidak bersetuju pada separuh masa pertama dan kemudian dilayangkan kad kuning kedua kerana mengasari Calhanoglu.


Otavio kini akan terlepas perlawanan kedua, tetapi Porto masih memikirkan peluang mereka untuk memulihkan defisit di tempat sendiri dalam masa tiga minggu.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama