-->

Liverpool Terkulai Di Anfield

 Liverpool telah ditinggalkan dengan tugas yang menggunung untuk mengekalkan cita-cita Liga Juara-Juara selepas mereka dirobek oleh Real Madrid yang kejam di Anfield.


Juara bertahan Real - yang menewaskan Liverpool pada perlawanan akhir musim lalu di Paris - menjadi pasukan pertama yang menjaringkan lima gol di Anfield di Eropah walaupun ketinggalan dua gol pada awalnya ketika Liverpool mencipta impian permulaan untuk perlawanan peringkat 16 terakhir ini.

Liverpool Terkulai Di Anfield


Pukulan cemerlang Darwin Nunez meletakkan Liverpool di hadapan selepas hanya empat minit sebelum Mohamed Salah menjaringkan gol menerusi hantaran lemah penjaga gol Real Thibaut Courtois untuk menggandakan kelebihan mereka 10 minit kemudian.


Penyokong Liverpool, yang telah melepaskan kemarahan mereka kerana salah dipersalahkan atas kekecohan pada perlawanan akhir musim lalu dengan mengangkat bendera yang terpampang dengan "Pembohong UEFA" dan dengan kuat mencemuh lagu Liga Juara-Juara, tidak lama lagi perayaan gemuruh mereka disenyapkan dengan cara yang tegas.


Jaringan cemerlang Vinicius Junior pada minit ke-21 menarik satu gol sebelum penjaga gol Liverpool, Alisson mengikut pendahuluan Courtois dengan menepis bola tepat ke arah pemain Brazil itu, menahan kepalanya dalam kesedihan ketika bola berpusing di belakangnya ke dalam jaring di hadapan Kop yang tidak percaya.


Ia mengubah keseluruhan penekanan pertandingan, Real mendahului dua minit selepas rehat apabila Eder Militao menanduk masuk sepakan percuma Luka Modric.


Real kemudian merempuh keunggulan mereka apabila rembatan Karim Benzema melencong ke arah Joe Gomez, penyerang Perancis itu kemudian dengan tenang menambah gol kelima selepas kerja lebih cemerlang oleh Modric yang tidak berusia.


Liverpool telah melakukan kemunculan semula yang menakjubkan sebelum ini, tetapi ia akan menjadi sangat luar biasa jika mereka mengubahnya di Bernabeu.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama