-->

Manchester United Kalahkan Leeds United

 Manchester United menjaringkan dua gol dalam 10 minit terakhir di Elland Road untuk meninggalkan Leeds tanpa pengurus dalam masalah penyingkiran.

Lima hari selepas Marcus Rashford menjaringkan gol pertama Red Devils ketika mereka bangkit daripada ketinggalan 2-0 di tempat sendiri untuk seri menentang lawan yang sama, penyerang England itu memecah kebuntuan apabila dia bertemu hantaran lintang Luke Shaw untuk menanduk pada gol ke-21nya. musim ini.


Manchester United Kalahkan Leeds United


Pemain gantian Alejandro Garnacho kemudian mengatasi pertahanan tuan rumah sebelum menewaskan Illan Meslier di tiang dekatnya dengan kegembiraan jelas pengurus Erik ten Hag di garisan tepi.


Keputusan itu adalah keras kepada Leeds, yang mencipta beberapa peluang yang baik tetapi tidak dapat menewaskan penjaga gol pelawat David de Gea.


Bagaimanapun, akhirnya pelawat yang mempamerkan sentuhan kelas tambahan untuk membawa mereka tujuh mata di hadapan Tottenham di tangga kelima dalam perebutan tempat Liga Juara-Juara.


Leeds berada dalam kedudukan yang jauh lebih tidak menentu di hujung jadual dan akan jatuh ke zon penyingkiran jika Everton memenangi derby Merseyside Isnin ini di Anfield.


Pasukan Putih perlu menahan rentetan sembilan perlawanan tanpa kemenangan yang membawa hanya empat mata daripada kemungkinan 27, dengan keperluan untuk menggantikan Jesse Marsch, yang dipecat minggu lalu, kini lebih mendesak berbanding sebelum ini.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama