-->

City Rapatkan Jurang Mata dengan Arsenal

 Tiga gol pada separuh masa pertama membantu Manchester City menumbangkan Aston Villa dalam perlawanan pertama mereka sejak dituduh melakukan lebih 100 pelanggaran peraturan oleh Liga Perdana.


City Rapatkan Jurang Mata dengan Arsenal


City Rapatkan Jurang Mata dengan Arsenal

Dakwaan itu telah menjadikan minggu ujian di luar padang untuk juara bertahan tetapi mereka bertindak balas dengan gaya yang mengagumkan dengan beberapa permainan serangan awal yang bertenaga, dan mampu bertahan dengan penyudah yang sedikit gugup.


Ia bukanlah satu persembahan vintaj oleh pasukan Pep Guardiola, yang akan menduduki tempat teratas jika mereka menewaskan pendahulu Arsenal di Stadium Emirates pada hari Rabu, tetapi mereka lebih seperti diri lama mereka.


Suasana yang bising sudah tentu membantu. Guardiola telah mengeluarkan respons yang membangkang terhadap pertuduhan sebelum perlawanan, dan penyokong City bertindak balas dengan cara yang sama di Stadium Etihad yang meriah, menyanyikan lagu tentang situasi mereka dan menyokong pengurus mereka, dan juga pemilik kelab Sheikh Mansour.


Pemain City juga kelihatan bersemangat, dan membuat permulaan yang sempurna apabila Rodri menanduk masuk sepakan sudut Riyad Mahrez, tetapi mereka terpaksa menunggu sehingga sebelum rehat untuk menambah kelebihan mereka.


Percubaan Calum Chambers untuk memotong bola terobosan Kevin de Bruyne menyaksikan dia menanduk bola melepasi penjaga golnya yang tergesa-gesa, Emi Martinez dan, walaupun Erling Haaland tidak dapat menukar dari sudut yang ketat, dia mempunyai ketenangan untuk mendongak dan mencari Ilkay Gundogan untuk ketuk masuk.


Mahrez menjadikan kedudukan 3-0 dari sepakan penalti tidak lama kemudian, selepas Jacob Ramsey telah memotong Jack Grealish di dalam kotak.


Itu sepatutnya menjadi penamat harapan Villa, tetapi mereka diberi peluang untuk kembali ke dalam permainan sejurus selepas tanda sejam.


Kesilapan Bernardo Silva membenarkan ruang Ollie Watkins berlari dan dia menewaskan Ederson dengan penyudah yang sejuk.


City masih mendahului dua gol tetapi terus ceroboh apabila mereka bermain dari belakang dan bersyukur melihat percubaan jarak jauh dari Philippe Coutinho melencong begitu sahaja, manakala Jhon Duran terkena palang dengan voli yang sengit. dalam detik-detik mati.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama