-->

Biodata Juan Muniz Pemain JDT 2023

Siapa Juan Muniz? pemain ini baru sahaja mencipta nama dalam liga M apabila menjaringkan gol pertama dalam Piala Sumbangsih yang menyaksikan JDT memenangi piala tersebut. Pemain yang pernah bermain di Sepanyol ini secara rasmi menjadi pemain Johor pada perpindahan pemain Januari 2023 yang lalu.


siapa Juan Muniz Pemain JDT 2023


Biodata Juan Muniz

Aku rasa ramai yang tak tahu dengan pemain ini, jadi kami kongsikan sedikit info berkaitan pemain jdt ini untuk anda.

Nama penuh Juan Muñiz Gallego

Tarikh lahir 14 Mac 1992 (umur 30)

Tempat lahir Gijón, Sepanyol

Ketinggian 1.74 m (5 kaki 9 inci)

Posisi Sayap

Kerjaya Kelab


Muñiz membuat penampilan sulungnya bersama pasukan utama pada 16 Mei 2010 dalam kekalahan 2–0 di tempat lawan menentang Racing de Santander, sekali gus menjadi pemain kedua termuda yang pernah debut di La Liga untuk kelab kampung halamannya, pada usia 18 tahun dan 63 hari.

Tidak lama selepas pasti dinaikkan ke skuad utama, dia menjaringkan gol pertama Segunda División, menutup kekalahan 2–3 di tempat sendiri kepada Real Murcia pada 25 Ogos 2012.


Pada 5 Ogos 2013, Muñiz telah dipinjamkan ke CD Mirandés dari liga yang sama dalam perjanjian sepanjang musim. Pada 8 Julai 2015, selepas mencapai kenaikan pangkat ke liga teratas bersama Sporting dengan muncul dalam 29 perlawanan dan menjaringkan tiga gol, dia memperbaharui kontraknya sehingga 2018.

Januari berikutnya, selepas jarang digunakan semasa kempen, dia memutuskan hubungan dengan kelab itu dan berpindah ke Gimnàstic de Tarragona tidak lama selepas itu.

Pada 13 Julai 2018, ejen percuma Muñiz menandatangani perjanjian dua tahun dengan CD Lugo juga di peringkat kedua. Pada 14 Ogos tahun berikutnya dia dibebaskan dan, tiga hari kemudian, menyertai Volos FC dari Liga Bola Sepak Greece dengan kontrak dua tahun.

Kia harap dia dapat bermain dengan baik di JDT sekali gus mencipta nama dalam liga M kita seperti pemain lain contohnya Forestieri dan lain-lain.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama