-->

Xavi tidak akan menolak kebangkitan Saat Akhir Rampas Takhta La Liga

Xavi tidak akan menolak kebangkitan Saat Akhir Rampas Takhta La Liga. Real, yang memenangi lima ElClasico sebelum ini, berada di hadapan sembilan mata daripada Sevilla dengan baki sembilan perlawanan, dengan Barcelona di tangga ketiga ketinggalan tiga lagi dengan baki satu perlawanan. Pierre-Emerick Aubameyang menjaringkan dua gol pada penampilan sulungnya di Clasico dan membentuk Ferran Torres.


Xavi tidak akan menolak kebangkitan Saat Akhir Rampas Takhta La Liga


Xavi tidak akan menolak kebangkitan Saat Akhir Rampas Takhta La Liga

Aubameyang dan Ronald Araujo menanduk masuk hantaran lintang Ousmane Dembele sebelum rehat dan Aubayemang kemudian merembat bola ke laluan Torres untuk kali ketiga.

Bekas penyerang Arsenal Aubayemang menjaringkan gol keempat daripada hantaran Torres.

Barca kini tidak tewas dalam 12 perlawanan dan Xavi berkata: "Saya tidak tahu sama ada kami boleh memenangi kejuaraan, kami tidak boleh menolak apa-apa. Mungkin kami agak lewat, tetapi ini adalah kemenangan yang sangat besar untuk kami.


"Kami jauh lebih baik daripada Real Madrid. Kami bermain hampir sebagai pasukan tuan rumah di padang. Ia adalah hari untuk dinikmati, bukan sahaja sebagai pengurus Barca tetapi juga peminat.


"Kami boleh dengan mudah menjaringkan lima atau enam. Kami mengubah dinamik negatif kami kehilangan beberapa Clasico terakhir."


Pemain tengah Barca Sergio Busquets menambah: "Jika kami masih mempunyai peluang kecil untuk memburu kejuaraan, kami akan berjuang sehingga ke penghujung. Ia sangat sukar tetapi dalam bola sepak apa-apa boleh berlaku. Kami adalah Barca."


Bos sebenar Carlo Ancelotti bertanggungjawab atas kehilangan besar itu, berkata "ini salah saya" - tetapi menggesa pasukannya untuk "melupakannya dan meneruskan".


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama