-->

'Kami hancur dan dihancurkan', kata Giorgio Chiellini

Legenda Itali, Giorgio Chiellini berkata rakan sepasukannya "hancur dan hancur" selepas tewas kepada Macedonia Utara dan gagal ke Piala Dunia 2022. Juara Eropah itu akan terlepas Piala Dunia kedua berturut-turut selepas gagal melayakkan diri ke Russia 2018. Aleksandar Trajkovski melepaskan gol kemenangan pada masa kecederaan, mencetuskan adegan kegembiraan dan kemusnahan yang berbeza di Palermo.


'Kami hancur dan dihancurkan', kata Giorgio Chiellini


“Kekosongan besar akan kekal dalam diri kami,” kata pertahanan Juventus, Chiellini.


"Kami tidak melepaskan apa-apa malam ini selain gol. Kami mencipta banyak peluang, tetapi malangnya kami tidak berjaya menjaringkan gol. Terdapat kekecewaan yang besar. Dari September hingga hari ini kami telah melakukan kesilapan dan kami telah membayarnya.


"Saya berbangga dengan pasukan yang telah memberikan segala-galanya. Jelas sekali kami hancur dan hancur. Kami berharap kekosongan ini akan memberi kami dorongan untuk memulakan semula."

Sungguh luar biasa apabila anda menyaksikan pasukan ini yang memenangi Euro dengan gaya bola sepak baharu ini dan pemain muda yang menyegarkan di atas padang - dan kini mereka mengalami mimpi ngeri di peringkat kelayakan.


Dua puluh tujuh pukulan menentang Bulgaria, mereka terlepas sepakan penalti dalam kedua-dua perlawanan menentang Switzerland dan 32 pukulan berbalas empat menentang Macedonia Utara.

 Ini adalah pasukan yang mengambil 1,001 pukulan tetapi tidak mempunyai nombor sembilan yang layak untuk permainan mereka.


Itali adalah pasukan yang kompak dan terkenal kerana sentiasa berada dalam permainan dan mempunyai sedikit kesombongan, tetapi hari ini kami melihat pasukan muda yang nampaknya tidak memaksa diri mereka dalam permainan.

 Lorenzo Insigne adalah pemain besar tetapi apabila keadaan semakin sukar, dia tidak berada di sana. Begitu juga Ciro Immobile, yang terlalu memikirkan setiap tendangan.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama