-->

Manchester United bercakap dengan Erik Ten Hag tentang tugas pengurus

Manchester United bercakap dengan Erik Ten Hag tentang tugas pengurus. Manchester United telah bercakap dengan jurulatih Ajax, Erik ten Hag mengenai jawatan pengurus mereka yang kosong. Ralf Rangnick telah melakukan tugas itu secara sementara sejak Ole Gunnar Solskjaer dipecat pada November. Ditekankan di Old Trafford bahawa masih terlalu awal untuk mula bercakap tentang kegemaran untuk tugas itu, walaupun kelab itu mahu menyelesaikan proses itu secepat mungkin. 


Manchester United bercakap dengan Erik Ten Hag tentang tugas pengurus





Manchester United bercakap dengan Erik Ten Hag tentang tugas pengurus

Bos Paris St-Germain, Mauricio Pochettino juga dalam senarai pendek.


Jurulatih Sevilla Julen Lopetegui juga mempunyai peminatnya di United, begitu juga dengan jurulatih Sepanyol Luis Enrique, walaupun kemungkinan dia bersetuju untuk mengambil tugas kelab sebelum Piala Dunia akhir tahun ini dianggap tipis.


United sedang memantau situasi di Chelsea, walaupun pengurus Jerman, Thomas Tuchel tidak memberi sebarang tanda secara terbuka bahawa dia berfikir untuk meninggalkan The Blues, walaupun kesusahan mereka sekarang dengan pemilik Roman Abramovich dibenarkan dan kelab itu akan dijual.

Ten Hag, seperti Pochettino dari Argentina, mempunyai kontrak hingga 2023.


Bagaimanapun, itu tidak mungkin menjadi halangan sekiranya United memutuskan lelaki Belanda itu, 52, adalah orang yang sesuai untuk jawatan itu.


Bekas jurulatih bersama pasukan kedua Bayern Munich, Ten Hag telah berada di Ajax sejak Disember 2017 dan membimbing mereka dalam masa seminit untuk mara ke final Liga Juara-Juara pada 2019 sebelum gol terkenal Lucas Moura untuk Tottenham.


Fakta ramai pemain yang menjadi sebahagian daripada skuad Ajax itu tidak mencapai kejayaan yang sama di tempat lain adalah ukuran kebolehan kejurulatihannya.


Ajax memenangi kejuaraan liga Belanda pada 2019 dan 2021 dan kini menduduki tangga teratas dengan dua mata daripada PSV Eindhoven.


Sesiapa sahaja yang mendapat jawatan United akan menghadapi musim panas yang besar, dengan Paul Pogba, Jesse Lingard, Edinson Cavani dan Juan Mata semuanya akan tamat kontrak.


Di samping itu, beberapa pemain senior mempunyai masa depan yang tidak pasti, termasuk Cristiano Ronaldo, walaupun tidak sepenuhnya jelas siapa yang sanggup mengambil gaji besar pemain berusia 37 tahun itu.


Pada penghujung musim, Rangnick bersedia untuk kekal di Old Trafford selama dua tahun tambahan dalam peranan perunding.


Dan sebelum ini bekerja di Bundesliga, Ten Hag berkata dia "suka model Jerman" yang mempunyai pengarah sukan yang bekerja rapat dengan jurulatih pasukan utama.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama