-->

Bruno Fernandes hantar Portugal ke Piala Dunia 2022

Bruno Fernandes hantar Portugal ke Piala Dunia 2022. Bruno Fernandes menghantar Portugal ke Piala Dunia dengan dua gol dalam kemenangan akhir play-off ke atas Macedonia Utara. Fernandes memenangi bola di bahagian tengah, bermain satu-dua dengan rakan sepasukan Manchester United, Cristiano Ronaldo dan merembat masuk dari tepi kotak untuk membuka jaringan di Porto.


Bruno Fernandes hantar Portugal ke Piala Dunia 2022


Bruno Fernandes hantar Portugal ke Piala Dunia 2022

Dia kemudiannya melakukan hantaran lintang Diogo Jota untuk gol kedua setelah membantu memulakan pergerakan sendiri di luar kotak sendiri. Macedonia, yang mengejutkan Itali di separuh akhir, menawarkan sedikit tawaran.


Mereka tidak pernah kelihatan seperti layak ke Piala Dunia pertama dan gagal menguji penjaga gol Portugal, Diogo Costa sekali.


Portugal layak ke Piala Dunia keenam berturut-turut dengan Ronaldo, 37, akan ke kejohanan itu untuk kali kelima dan berpotensi terakhir.


Fernando Santos telah membawa negaranya ke Euro 2016 dan Liga Negara-Negara 2019 dan kini menyasarkan mahkota Piala Dunia pertama mereka.


“Saya sudah memenangi dua pertandingan dan saya harap saya boleh memenangi pertandingan ketiga di Qatar,” kata jurulatih Santos.


"Terdapat semangat saling membantu dan sokongan hebat daripada orang ramai. Ia adalah kemenangan dan kelayakan yang wajar dan adil. Saya tidak ingat situasi menjaringkan gol yang hebat untuk pasukan mereka."

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama