-->

Rio Ferdinand Minta OLE Letak Jawatan!!

Masa depan Ole Gunnar Solskjaer sebagai pengurus Manchester United telah dipersoalkan oleh bekas pemain pertahanan United dan England, Rio Ferdinand, yang meminta "baton diserahkan". Solskjaer berada di bawah tekanan hebat berikutan kekalahan di tempat sendiri oleh Manchester City Sabtu lalu dan kekalahan 5-0 oleh Liverpool bulan lepas. Bercakap mengenai rancangan YouTube Vibe with Five, Ferdinand berkata mungkin sudah tiba masanya untuk pemain Norway itu meninggalkan kelab Old Trafford itu, sambil menambah dia "akan pergi dengan kepala tegak".


Rio Ferdinand Minta OLE Letak Jawatan!!


“Dari mana dia datang ke tempat dia mendapatkan kami pada awal musim ini, saya fikir ia positif,” kata Ferdinand.


Solskjaer mendapati dirinya berada di bawah pengawasan yang semakin meningkat selepas kekalahan derby 2-0, yang datang 13 hari selepas kekalahan memalukan 5-0 kepada Liverpool.


United hanya mengutip empat mata daripada enam perlawanan liga terakhir mereka dan berada di tempat keenam dalam carta, sembilan mata di belakang pendahulu Chelsea.

Dengan beberapa pemain United di luar untuk tugasan antarabangsa, Solskjaer telah kembali ke Norway untuk menghabiskan beberapa hari bersama keluarganya, dan difahamkan dia telah memberikan pemain bukan antarabangsanya sedikit masa.


Walaupun masih tiada tanda-tanda dari Old Trafford bahawa perubahan pengurusan akan berlaku, Ferdinand berkata dia dibiarkan "keliru" apabila dia melihat pasukan Solskjaer.

“Saya melihat pasukan kami setiap minggu dan tertanya-tanya apa yang akan kami lakukan, secara taktikal,” tambah pemain berusia 43 tahun itu, yang memenangi enam kejuaraan liga dalam tempoh 12 tahun di United.


"Saya tidak nampak sebarang falsafah atau identiti dalam cara bermain United, apa pun yang sepatutnya dari pihak pengurusan. Saya duduk di sini keliru melihat pasukan.


"Apabila anda melihatnya seperti itu dengan jendela perpindahan musim panas yang kami ada, kami semua duduk di sini teruja, berfikir 'inilah tempat kami sepatutnya berada'.


"Saya kembali kepada perkara itu. Ole dibawa masuk dengan kuasa untuk membawa kami kembali ke satu titik, saat di mana anda fikir dia telah membawa beberapa asas kembali. Pada awal musim ini kami berfikir 'ya, itu sahaja'. "


Ferdinand juga mengakui tidak pernah "yakin sepenuhnya" dengan kemampuan Solskjaer untuk membawa United kembali ke puncak Liga Perdana.


"Saya sentiasa agak ragu-ragu. Bolehkah dia membawa kami menjadi juara? Saya tidak pasti, saya tidak yakin sepenuhnya, tetapi berharap dia akan dapat melakukannya.


“Tetapi persembahan dengan skuad yang dia kumpulkan pada awal musim ini dan apa yang saya lihat musim ini, saya cuma rasa mungkin sudah tiba masanya untuk baton diserahkan kepada orang lain yang boleh mengambil alih kami. ."


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama