-->

" Pemain Arsenal Kurang Ajar "- Ranieri

" Pemain Arsenal Kurang Ajar "- Ranieri. Pengurus Watford, Claudio Ranieri menuduh pemain Arsenal tidak menunjukkan rasa hormat ketika The Gunners meraih kemenangan tipis dalam perlawanan ke-100 pengurus Mikel Arteta. Emile Smith Rowe yang berprestasi tinggi menjaringkan gol dalam perlawanan Liga Perdana ketiga berturut-turut, menjadikan Arsenal naik ke tangga kelima dalam jadual dengan pemanduan rendah dari luar kotak selepas 56 minit.


" Pemain Arsenal Kurang Ajar "- Ranieri

" Pemain Arsenal Kurang Ajar "- Ranieri

Ini punca Ranieri marah dengan pemain Arsenal.

Watford mempunyai peluang untuk menjaringkan gol tetapi mereka memilih untuk membuang bola tersebut kerana ada pemain Arsenal Injured. Tetapi pemain arsenal lain tidak menganggap itu sebagai fair play. 

Mereka tidak pulangkan bola tersebut kepada watford yang telah bermain fair play untuk membenarkan pemain Arsenal menerima rawatan.


"Apabila kami mengeluarkan bola secara sukarela, semua orang menjangkakan [pihak lawan] akan memberikan bola kembali kepada anda tetapi tidak ada rasa hormat daripada pemain Arsenal," kata Ranieri kepada BBC Sport.


Arteta menjawab: "Saya akan mengatakan bahawa kami adalah pasukan yang paling jujur ​​dan dalam beberapa peringkat kami boleh menjadi naif."


Jurulatih dari Sepanyol itu menambah: "Jika dia merasakan seperti itu terhadap kelab kami, saya perlu memohon maaf jika itu berlaku tetapi saya pasti tidak ada niat untuk mengambil kesempatan."

Kapten Gunners, Pierre-Emerick Aubameyang mendapat sepakan penalti pada separuh masa pertama yang diselamatkan oleh Ben Foster berikutan cabaran buruk oleh Danny Rose terhadap Alexandre Lacazette - dan penjaga gol Watford itu menghasilkan satu lagi perhentian yang baik untuk menghalang tandukan Gabriel sejurus sebelum separuh masa.

Pelawat diberi amaran awal apabila Bukayo Saka mendapat penyudah pada minit kelapan tetapitidak dikira kerana ofsaid di Stadium Emirates.


Percubaan pertama Watford tidak kesampaian sehingga minit ke-40 tetapi Joshua King mensia-siakan peluang untuk memperoleh mata lewat, merembat ke gawang sisi selepas menerkam percampuran antara Aaron Ramsdale dan Ben White.


Petang Ranieri diburukkan lagi dengan pemecatan lewat Juraj Kucka kerana kad kuning kedua pada lewat dan kekalahan menyebabkan pasukannya di tangga ke-17, dua mata di atas tempat penyingkiran.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama