-->

Sheriff Tiraspol mengalahkan juara Eropah 13 kali, Real Madrid di Bernabeu.

Sheriff Tiraspol mengalahkan juara Eropah 13 kali, Real Madrid di Bernabeu.  Sheriff Tiraspol menghasilkan salah satu kejutan hebat di Liga Juara-Juara ketika kelab yang paling kurang pengalaman dalam pertandingan itu mengalahkan juara Eropah 13 kali, Real Madrid di Bernabeu.

Sebastien Thill meraih kemenangan untuk debut pada minit terakhir yang menakjubkan, mencetuskan sambutan jaringan luar biasa dari juara Moldovan.Tandukan Jasurbek Yakhshiboev pada babak pertama memberikan mereka kelebihan sebelum Karim Benzema menyamakan kedudukan dengan sepakan penalti.

Sheriff Tiraspol mengalahkan juara Eropah 13 kali, Real Madrid di Bernabeu.


Sheriff Tiraspol mengalahkan juara Eropah 13 kali, Real Madrid di Bernabeu.


Tetapi gol Thill adalah cara yang layak untuk meraih kemenangan bersejarah . Dia juga berjaya mensenyapkan bernabeu dan yang paling penting mampu menewaskan penjaga gol Thibaut Cortouis.

"Ini adalah goal terbaik dan terpenting dalam karier saya, sudah pasti," kata Thill, yang tahun lalu bermain secara pinjaman di FC Tambov - sebuah kelab Rusia yang pada bulan Mei dibubarkan setelah menyatakan diri mereka muflis.


"Pasukan begitu berani dengan bagaimana kami bermain dan bernasib baik saya dapat menjaringkan sedikit kemenangan.


"Selepas perlawanan ini, kami semua menjadi gila. Terdapat banyak orang asing di kelab, kami berasal dari semua jenis negara. Ini kekuatan kami."

Ini bukan apa yang direncanakan Real ketika Bernabeu menjadi tuan rumah bola sepak Liga Juara-Juara untuk pertama kalinya dalam 580 hari, dan teriakan perayaan dari pemain-pemain Sheriff adalah soundtrack yang mengecewakan.


Kapten Sheriff Frank Castaneda mengatakan kemenangan adalah "impian yang menjadi kenyataan" dan bahawa mereka fokus untuk mencapai peringkat kalah mati.


"Kami bermimpi memasuki 16 terakhir dan itulah objektif kami," katanya.


Pasukan tuan rumah menguasai setiap aspek permainan, memiliki 76% kepemilikan dan 31 tembakan - 11 daripadanya tepat sasaran.


Tetapi Sheriff bermain dengan penuh ketenangan dan kejam ketika disajikan dengan sedikit peluang - menjaringkan dua gol hanya dengan tiga tembakan ke gawang.


Bos Real Madrid, Carlo Ancelotti mengatakan bahawa dia "sedikit sedih" kerana dia merasakan Real "berhak menang".


"Anda boleh mengatakan bahawa kami bernasib buruk, kami tewas dalam permainan dengan perincian kecil, mereka menjaringkan gol mereka pada serangan balas dan dari lontaran," kata pemain Itali itu. "Kami mempunyai banyak tembakan ke gawang, tetapi kadang-kadang nasib melepaskan anda dalam permainan.


"Semuanya berjalan lancar untuk mereka; semuanya salah untuk kami."


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama