-->

Malam yang mengecewakan untuk Man City

Malam yang mengecewakan untuk Man City. Ini adalah kekalahan kumpulan Liga Juara-Juara pertama City sejak September 2018, ketika mereka tewas 2-1 kepada Lyon, rekod 18 perlawanan tanpa kalah. Mereka memasuki pertandingan dengan semangat yang tinggi setelah menewaskan juara Eropah dan juara Liga Perdana Inggeris Chelsea 1-0 pada hari Sabtu.

Dan mereka mempunyai peluang yang cukup di Parc des Princes untuk memenangi kira-kira tiga perlawanan - terutamanya ketika Sterling dan Bernardo menerjah masuk dalam jarak lima saat. Peluang Bernardo, khususnya, adalah penjaga gol dengan gol terbuka sekitar empat ela.


Malam yang mengecewakan untuk Man City




Malam yang mengecewakan untuk Man City

Pasukan Guardiola sering mengancam untuk masuk ke pertahanan PSG dengan hantaran terbalik tetapi ia tidak pernah membuahkan hasil.


Mahrez ditolak oleh Donnarumma tiga kali, dengan De Bruyne memaksa pemain Itali itu melakukan dua penyelamatan - dan Joao Cancelo dan Ruben Dias juga melakukan tembakan ke sasaran.


De Bruyne bernasib baik bahkan berada di lapangan kerana dia mengelakkan kad merah kerana berdiri di kaki Gueye dalam cabaran.


Penjaga gol City Ederson hanya menyentuh bola 13 kali, menjadikannya satu menyelamatkan. Donnarumma terlibat 44 kali dalam permainan.


Hasil ini sendiri tidak merosakkan City, dengan pasukan mampu kehilangan permainan Liga Juara-Juara selagi mereka memenangi sebahagian besar yang lain.


Tetapi adakah itu akan merosakkan semangat mereka? Kita harus mengetahui pada hari Ahad ketika mereka pergi ke Anfield untuk menghadapi Liverpool.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama