-->

Lionel Messi menjaringkan gol pertamanya di Paris St-Germain

Lionel Messi menjaringkan gol pertamanya di Paris St-Germain. Lionel Messi menjaringkan gol pertamanya untuk Paris St-Germain ketika mereka mengalahkan Manchester City dalam perlawanan kumpulan Liga Juara-Juara.

Messi, yang membuat penampilan keempat untuk PSG sejak meninggalkan Barcelona, ​​berlari dari garisan pertengahan sebelum bermain satu-dua dengan Kylian Mbappe dan membuat rembatan 20-halaman yang indah.


Lionel Messi menjaringkan gol pertamanya di Paris St-Germain


Lionel Messi menjaringkan gol pertamanya di Paris St-Germain

Deruan dari kumpulan Parc des Princes memekakkan telinga ketika pemain Argentina itu, setelah kembali dari kecederaan, menambah satu gol PSG pada 672 yang dia berjaya untuk Barca.


Idrissa Gueye memberikan pendahulu Perancis musim lalu pendahuluan awal dengan pemanduan yang sangat baik ke sudut atas.


City mempunyai banyak peluang untuk menjaringkan gol di antara gol-gol itu dengan tandukan Raheem Sterling yang terkena palang dan Bernardo Silva mencetak gol dari rebound dengan jaring kosong di depannya.


Mereka juga mempunyai tujuh tembakan tepat sasaran tetapi tidak dapat mengalahkan debut Liga Juara-Juara Gianluigi Donnarumma dalam gawang PSG.

Tiga permainan pertama Messi di PSG - yang terganggu oleh masalah kecederaan dan kecergasan - telah gagal menggegarkan dunia. 


Tetapi ini adalah malam yang semuanya berubah ketika dia memberikan bola kepada Mbappe dan mendapatkannya kembali dengan tumit belakang sebelum mengejutkan Ederson dengan tendangannya.


Itu adalah gol ketujuh dalam lima perlawanan Liga Juara-Juara menentang pasukan yang dikendalikan oleh Pep Guardiola - bekas bosnya Barcelona - dan gol ketujuhnya menentang City.



Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama