-->

Cristiano Ronaldo menjaringkan gol kemenangan ketika Manchester United Mengalahkan Villarreal

Cristiano Ronaldo menjaringkan gol kemenangan ketika Manchester United Mengalahkan Villarreal dalam pertandingan Kumpulan F Liga Juara-Juara

Pengulangan final Liga Europa musim lalu, yang dimenangi pasukan Sepanyol menerusi penalti, kelihatan menuju keputusan seri setelah satu lagi prestasi United yang mengecewakan tetapi musim panas menandatangani Ronaldo mencetuskan kegembiraan di Old Trafford. Namun, pengurus pelawat Unai Emery akan tertanya-tanya bagaimana pasukannya tidak berjaya mendapat 3 mata dalam perlawanan ini. 


Cristiano Ronaldo menjaringkan gol kemenangan ketika Manchester United Mengalahkan Villarreal


Cristiano Ronaldo menjaringkan gol kemenangan 

United bermula dengan cemerlang, dengan Bruno Fernandes merampas bola dan Ronaldo juga gagal mencapai sasaran dengan tandukan pada awal tujuh minit.

Villarreal mengambil alih tugas selepas itu tetapi tidak dapat menjaringkan gol pada babak pertama di mana mereka mencipta peluang demi peluang.


Penjaga gawang United, David de Gea membuat penyelamatan refleks penting untuk menolak bola Arnaut Danjuma dan Paco Alcacer, dan juga menggagalkan Yeremi Pino.


Striker Alcacer seharusnya menjaringkan gol ketika Raphael Varane salah menilai pantulan bola tetapi melakukan rembatannya dengan melebar, dan Alberto Moreno dan Pino sama-sama menyerbu dari posisi masing-masing.


Tetapi mereka memecahkan kebuntuan pada awal babak kedua ketika Danjuma masuk dan menarik bola kembali untuk Alcacer menukar dari jarak dekat.


United mengalami kesukaran untuk melakukan penyerangan tetapi menyamakan kedudukan melalui tendangan unik dari luar kotak penalti oleh Alex Telles, ketika dia melakukan tendangan voli pertama dari jarak 20 ela ke sudut bawah.


Ronaldo menjaringkan gol pada minit ke 95 perlawanan untuk memberi 3 mata buat pasukan Manchester United musim ini. Dalam perlawanan yang lain, Atalanta menewaskan Young Boys 1-0 untuk menduduki tangga teratas.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama