-->

Senarai Kumpulan dan Pasukan Piala AFF Suzuki 2020

Senarai Kumpulan dan Pasukan Piala AFF Suzuki 2020. Hari ini telah berlangsung satu sesi pengundian yang melibatkan negara-negara yang bertanding dalam kejohanan AFF Suzuki 2020. Macam kita tahu, sepatutnya kejohanan ini dilangsungkan pada tahun lepas dan di sebabkan pandemik, ia ditunda dan akan berlangsung pada hujung tahun ini. Sebanyak 10 negara akan bertanding dalam kejohanan kali ini. Berikut merupakan Senarai Kumpulan dan Pasukan Piala AFF Suzuki 2020 untuk anda.


Senarai Kumpulan dan Pasukan Piala AFF Suzuki 2020



Senarai Kumpulan dan Pasukan Piala AFF Suzuki 2020

Edisi terakhir sebelum ini, kita saksikan final melibatkan pasukan Malaysia dan Vietnam yang menyaksikan Vietnam menjadi juara dan Malaysia naib juara. Kedua-dua pasukan disatukan kembali dalam kumpulan B untuk kejohanan kali ini.

10 pasukan dibahagikan kepada dua kumpulan yang terdiri daripada 5 pasukan. Dimanakah pasukan kegemaran anda masuk?

Kumpulan A

Thailand

Myanmar

Philippines

Singapore

** pasukan yang menang dalam Playoff.


Senarai Kumpulan dan Pasukan Piala AFF Suzuki 2020

Kumpulan B

Vietnam

Malaysia

Indonesia

Combodia

Laos.


Bagi aku, kali ini sesi undian dan keputusannya agak seimbang. Mungkin kita akan nampak kumpulan A adalah kumpulan mudah manakalah kumpulan B adalah kumpulan maut.

Aku ramalka Thailand dan Philippines akan layak ke pusingan seterusnya manakala untuk kumpulan B, Aku rasa Malaysia dan Vietnam akan menang mudah untuk layak ke pusingan seterusnya.

Apa-apa pun inidia bola sepak, macam-macam boleh berlaku dan adakah kita akan lihat penonton akan dibenarkan masuk ke Stadium untuk kejohanan kali ini? Sama-sama kita nantikan keputusan rasminya nanti.

Jom kongsikan Senarai Kumpulan dan Pasukan Piala AFF Suzuki 2020 untuk rakan-rakan anda yang lain. 



Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama