-->

Minamino Jaringkan Dua Gol Menentang Norwich Citu Dalam Carabao Cup

Minamino Jaringkan Dua Gol Menentang Norwich Citu Dalam Carabao Cup. Takumi Minamino menjaringkan dua gol ketika Liverpool menewaskan Norwich City di Carrow Road untuk mara ke pusingan keempat Piala Carabao. Pelawat mendahului setelah empat minit ketika Minamino menjaringkan gol hasil tendangan Divock Origi.Caoimhin Kelleher menahan Norwich daripada menyamakan kedudukan sebelum separuh masa dengan menyelamatkan penalti Christos Tzolis dengan kakinya.


Minamino Jaringkan Dua Gol Menentang Norwich Citu Dalam Carabao Cup


Minamino Jaringkan Dua Gol Menentang Norwich Citu Dalam Carabao Cup

Origi menanduk masuk umpan silang Konstantinos Tsimikas lima minit selepas rehat dan Minamino meletakkan gol pada akhir ketiga.


Kedua-dua pengurus membuat sembilan perubahan dari perlawanan Liga Perdana hujung minggu, dengan bos Liverpool Jurgen Klopp menyerahkan penampilan sulung kepada remaja Kaide Gordon dan Conor Bradley sejak awal - ditambah Tyler Morton sebagai pengganti.


Gordon, pemain berusia 16 tahun, yang ditandatangani dari pasukan Championship Derby County dengan harga £ 1.1 juta awal pada bulan Februari, mengisyaratkan potensinya ketika dia melepaskan percubaan dengan jarak dekat setelah masuk dari kanan pada pertengahan babak pertama.


Norwich bertambah baik ketika tempoh pembukaan semakin meningkat tetapi Adam Idah melakukan rembatan langsung ke Kelleher dan Tzolis gagal melepaskan dari titik penalti setelah Bradley mengasari Dimitris Giannoulis.


Dan Liverpool bermain luar biasa setelah Pierre Lees-Melou terlepas peluang gemilang untuk menyamakan kedudukan pada awal babak kedua, dengan Minamino menjaringkan gol kedua diambil dengan baik dari Alex Oxlade-Chamberlain.

Pengurus Norwich Daniel Farke: "Kami mahu memenangi Piala Carabao dan sekarang kami tidak dapat. Saya kecewa dengan ini.


"Saya tahu sejauh mana saya mengukur piala ini dan saya mahu menang tetapi kami juga harus bijak dalam pemilihan pasukan kami dan merehatkan beberapa pemain. Secara keseluruhan saya gembira dengan persembahan kami. Kami mencipta begitu banyak situasi tetapi kami tidak dapat menukar peluang utama kami. "


Pengurus Liverpool Jurgen Klopp: "Tidak mungkin menjadi hari yang sempurna hari ini kerana kami harus membuat terlalu banyak perubahan untuk mendapatkan penyelesaian semula jadi untuk masalah yang kami hadapi dalam permainan ini.


"Anak-anak menunjukkan prestasi yang sangat baik. Ketiga-tiga mereka kuat secara fizikal dan mungkin kejutan terbesar ialah mereka semua boleh pergi 90 minit. Saya benar-benar gembira untuk mereka kerana ini adalah saat yang besar."


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama