-->

Manchester City Menang Besar Keatas Wycombe dalam Carabao Cup

Manchester City Menang Besar Keatas Wycombe dalam Carabao Cup. Riyad Mahrez menjaringkan dua gol ketika juara bertahan Manchester City membuat comeback untuk mengalahkan pasukan Liga Satu Wycombe dan mencapai pusingan 16 terakhir Carabao Cup. Pelawat mengejutkan menerusi gol Brandon Hanlan, tetapi Kevin de Bruyne menyamakan kedudukan tujuh minit kemudian. Mahrez meraih dua gol pada separuh masa kedua, dengan Phil Foden dan Ferran Torres juga menewaskan penjaga gol veteran David Stockdale.


Manchester City Menang Besar Keatas Wycombe dalam Carabao Cup


Manchester City Menang Besar Keatas Wycombe dalam Carabao Cup


Pengganti Cole Palmer, 19, menambah gol keenam dengan gol pertamanya untuk kelab. Dia berlari dari garisan tengah sebelum melengkung dengan rembatan kaki kiri yang halus dari jarak 20 ela.

Ini adalah malam yang berjaya sepanjang masa untuk anak-anak muda City, dengan Pep Guardiola memberikan debut senior kepada lulusan akademi mereka seperti Conrad Egan-Riley, Luke Mbete, Finley Burns, Josh Wilson-Esbrand dan Romeo Lavia.

Pemain pertahanan Wilson-Esbrand sangat mengagumkan, dengan kawalan dan pemotongannya yang sangat baik membantu Mahrez untuk serangan kedua City.

Kemenangan bermaksud pasukan Guardiola tidak terkalahkan dalam pertandingan sejak Oktober 2016 dan telah mencapai 16 terakhir untuk musim kelima berturut-turut.

Pengurus Manchester City Pep Guardiola: "Saya hanya ingin mengucapkan terima kasih banyak kepada semua pemain Akademi. Mereka mempunyai banyak pemain yang bagus, bukan hanya satu atau dua orang. Kami dapat mengandalkan mereka sepenuhnya. Dengan kemahiran dan keinginan mereka, mereka telah mendapat di kelab ini. Saya sangat bangga menjadi pengurus kelab ini. "

Pengurus Wycombe Gareth Ainsworth: "22 minit pertama sangat istimewa! Sungguh momen bagi peminat yang melakukan perjalanan sejauh ini. Beberapa bulan yang lalu mereka dikunci di rumah mereka dan tidak dapat melihat kami di Kejuaraan. Adegan-adegan itu ketika gol masuk sangat luar biasa. "


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama