-->

Romeo Beckham: Anak David Beckham Debut untuk Fort Lauderdale

Romeo Beckham: Anak David Beckham Debut untuk Fort Lauderdale. Seperti ramai kita tahu, David Beckham merupakan antara lagenda bola sepak yang hebat. Pernah mewakili Manchester United, Real Madrid, Ac Milan dan lain-lain dalam karier bola sepaknya. Namun kali ini, kita tak cerita pasal tuan punya badan, tapi kita nak cerita mengenai Romeo iaitu anak kepada David Beckham. Romeo Beckham, membuat penampilan sulungnya untuk kelab division ketiga Amerika, Fort Lauderdale pada hari Ahad yang lalu.


Romeo Beckham: Anak David Beckham Debut untuk Fort Lauderdale


Romeo Beckham: Anak David Beckham Debut untuk Fort Lauderdale

Pemain berusia 19 tahun itu bermula di posisi tengah, dalam pasukan simpanan Inter Miami - pasukan Major League Soccer yang dimiliki oleh Beckham - dalam seri 2-2 di tempat sendiri dengan South Georgia Tormenta.

"Berbahagialah membuat debut pro saya malam ini," tulis Romeo di Instagram.

Bagaimanakah penampilan Romeo yang lebih muda semasa penampilan pertama sebagai pemain bola sepak profesional?

Remaja itu, yang menandatangani kontrak dengan kelab pada awal September, menunjukkan sentuhan baik dan mencipta peluang awal untuk pasukan barunya.

Dia juga bergaul dengan baik di lini tengah dengan Harvey Neville, anak ketua jurulatih Inter Miami, Phil Neville - yang lulus dari Manchester United's Class '92 dengan Beckham .

Young Neville membuat penampilan ke-16 untuk pasukan berpangkalan di Florida setelah meninggalkan akademi Manchester United untuk bergabung dengan ayahnya di Amerika Syarikat.

Beckham digantikan selepas 79 minit dan mengatakan ia kini "fokus penuh ke perlawanan seterusnya". Kedua-dua remaja itu akan kembali beraksi menentang Greenville Triumph pada 2 Oktober.

David Beckham menjadi paparan dunia ketika membuat pertukaran mengejutkan ke LA Galaxy dari syarikat gergasi Sepanyol, Real Madrid pada tahun 2007.


Romeo Beckham: Anak David Beckham Debut untuk Fort Lauderdale

Dia memenangi Piala MLS berturut-turut pada tahun 2011 dan 2012 dan pada tahun 2019 mempunyai patung yang dibina untuk menghormatinya di luar stadium La Galaxy untuk meraikan enam tahun bersama kelab itu.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama