-->

Sukan Olimpik Tokyo 2020 Diadakan Tanpa Penonton, Darurat Di Tokyo.

Sukan Olimpik Tokyo 2020 akan diadakan tanpa penonton. Tokyo dalam keadaan darurat. Sukan Olimpik Tokyo 2020 akan diadakan tanpa penonton. Keputusan itu dibuat setelah pemerintah Jepun mengisytiharkan keadaan darurat untuk COVID-19 di ibu negara negara itu. Keputusan itu dibuat setelah perbincangan antara pemerintah dan penganjur Sukan Olimpik Tokyo 2020 dan Paralimpik Tokyo. Berbanding dengan minggu sebelumnya, langkah ini menandakan perubahan besar, ketika penganjur masih mahu mengadakan acara sukan dengan khalayak terhad.


Sukan Olimpik Tokyo 2020 Diadakan Tanpa Penonton, Darurat Di Tokyo.


Sukan Olimpik Tokyo 2020 Diadakan Tanpa Penonton, Darurat Di Tokyo.


Seiko Hashimoto, ketua Olimpik Tokyo 2020, mengatakan kepada Reuters: "Sayangnya, dalam menghadapi penyebaran jangkitan koronavirus, kami mengadakan Olimpik dalam bentuk terbatas.

"Saya minta maaf kepada mereka yang membeli tiket dan semua orang di kawasan itu," tambahnya.

Perdana Menteri Jepun Yoshihide Suga percaya bahawa penting untuk mencegah penyebaran virus korona di Tokyo. Varian Detla COVID-19 yang sangat berkesan mula merebak, jadi orang bimbang ia akan menjadi sumber gelombang jangkitan seterusnya.


Dasar ini dengan segera menggagalkan harapan beberapa orang yang ingin penonton menghadiri Olimpik Tokyo. Olimpik Tokyo 2020 dijadualkan diadakan dari 23 Julai hingga 8 Ogos 2021.

Olimpik dapat dilihat sebagai peluang bagi Jepun untuk berdiri di pentas global setelah gempa dahsyat sepuluh tahun yang lalu. Walau bagaimanapun, kerana pandemi COVID-19, acara sukan pelbagai sukan ditangguhkan selama satu tahun dan anggarannya meningkat.

Menteri Olimpik Marukawa Tamayo mengatakan bahawa pihak penganjur telah bersetuju untuk mengadakan Sukan Olimpik tanpa penonton di Tokyo dan akan memutuskan polisi lain mengenai tempat yang terletak di luar ibu kota berdasarkan keadaan tempatan.


Dalam beberapa minggu kebelakangan ini, banyak pakar kesihatan percaya bahawa mengadakan Olimpik di belakang pintu tertutup akan menjadi pilihan paling tidak berisiko apabila orang ramai bimbang kedatangan ribuan atlet dan pegawai boleh mencetuskan gelombang baru jangkitan koronavirus.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama