-->

LEE Zi Jia Bersemangat ke Olimpik Tokyo

LEE Zi Jia Bersemangat ke Olimpik Tokyo. Dalam Sukan Olimpik Tokyo, yang akan bermula dari 23 Julai hingga 8 Ogos, adalah suatu kehormatan bagi sukan ini untuk memilih dua pemain badminton negara sebagai pembawa bendera yang gemilang. Selain Goh Liu ying, pemain Lee Zijia telah di pilih untuk menggantikan pemanah kebangsaan, Khairul Anuar Mohamad (Khairul Anuar Mohamad) adalah penghormatan besar bagi pemain berusia 23 tahun itu untuk membuat kemunculan sulung dalam pertandingan teratas dunia.


LEE Zi Jia Bersemangat ke Olimpik Tokyo



LEE Zi Jia Bersemangat ke Olimpik Tokyo


Khairul Anuar terpaksa mengundurkan diri dari tanggungjawab kerana dia akan mengambil bahagian dalam pertandingan kelayakan acara recurve dengan Syaqiera Mashayikh di Yumenoshima Park Archery Range.


Zijia mengakui bahawa dia terkejut. Dia mengatakan bahawa dia berharap pemilihannya menjadi pemangkin kejayaan masa depannya di Olimpik Tokyo.

"Olimpik satu pentas yang besar. Ini satu penghormatan bagi saya dan juga satu pembakar semangat. Ia memberikan saya keyakinan yang lebih untuk saya beraksi di Tokyo nanti. 

"Saya harap semua akan berjalan dengan baik dan saya boleh cipta sesuatu di sana nanti," katanya. 

Zii Jia, 23, dipilih berdasarkan kejayaannya di Seluruh England dan berpotensi untuk meraih pingat selepas menewaskan pemain nombor dua dunia, Viktor Axelsen dari Denmark 30-29, 20-22, 21-9 pada last di Birmingham, Mac lalu. 

Kontinjen negara di Sukan Olimpik Tokyo bakal mencipta sejarah apabila buat pertama kalinya Malaysia akan menampilkan dua pembawa bendera pada upacara pembukaan.

Dicoret dari HARIAN METRO.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama